FOLLOWER

24 Jun 2014

Aktiviti bersama anak-anak di padang permainan semasa cuti sekolah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Aktiviti bersama anak-anak merupakan satu agenda keluarga yang membahagiakan walaupun disulami dengan jeritan dan tangisan, kejar-mengejar dan jatuh bangun.  Tangis dan tawa adalah penyedap rasa dalam perhubungan kekeluargaan.  Wah... ala-ala pakar motivasi keluarga pula. :P


Apa nama benda ni entah.  Gambar ini adalah antara sebahagian kecil yang sempat dirakam.  Ada lagi tetapi tidak berapa cantik jadi tidak perlu nak tunjuk sangat kan skill jurugambar yang tidak menjadi.  Buat semak mata memandang saja :P

Secara kebetulan satu pagi yang dingin, ayah tidak bekerja dan umi juga jarang bekerja di hujung minggu.  Ambil kesempatan yang ada untuk membawa anak-anak ke padang di kawasan berhampiran rumah.  Aktiviti ini pada awalnya memang tidak tertulis di mana-mana poster tetapi dapat tahu melalui perbualan di sebuah warung.


Alahai... jenuh juga memujuk si jantung hati umi.  Tak nak bergambar pulak.  
Silap banyak lah, sebabnya umi memang suka tangkap gambar curi-curi ni.
Kan ... dah dapat.   Perasan rambutnya macam Aaron Aziz.  :P


Anak beranak.  Seorang sedang mencari rumput malu, seorang lagi tolong cari, ayah menjaga anak-anak dan si anak lelaki pula sedang meninjau peluang nak bermain di tepi longkang...

Dah jumpa rumput malu tetapi sikit sangat.  Nak cari lain rumput pun dah kering.

Mencari lagi... tak jumpa dan malas nak layan kerenah adik gebu. Kan???



Tak nak berenggang dengan ayah.  Takut bunyi enjin pesawat :P


Abang dah jumpa port yang sesuai untuk main lompat-lompat dengan kawan-kawan.
Mujur juga longkang kering.  Dah banyak hari hujan tak turun neh.

Dalam banyak-banyak gambar di atas.  Seorang lagi tidak kelihatan iaitu baby Abid.  Abid takut sangat dengar bunyi enjin.  Menjerit-jerit... bawa masuk dalam kereta baru diam.  Boleh pula dengan riang-rianya dia  relaks dalam kereta. 

Dan... gambar umi pun memang tak ada.  Maaf lah susah sikit nak bergambar, umi memang tak biasa lah nak interframe.... tolong tangkap gambar untuk anak-anak boleh lah..

Aktiviti seharian dengan anak-anak memang tidak menjemukan.  Walaupun letih tetapi hati puas kerana dapat melihat perkembangan dan kemajuan dalam pembesaran mereka.

Sekian.


4 ulasan:

  1. Balasan
    1. betul tu cik akak... memang suka sangat dapat peluang bermain di padang ...

      Padam
  2. kenapa tak naik "payung terjun berenjin" tu?... apa orang panggil benda alah tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. encik Prince... saya blum ada lesen lagi... :D

      Padam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.