Memaparkan catatan dengan label Lirik lagu. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Lirik lagu. Papar semua catatan

4 September 2016

Lirik Nasyid Buatmu Ibu Nyanyian Aeman

Lirik Nasyid Buatmu Ibu Nyanyian Aeman 



Assalamualaikum dan selamat sejahtera 

Lirik Nasyid Buatmu Ibu Nyanyian Aeman, tidak sama dengan situasi sebenar?  Begitulah pada pandangan YB.  Berulang kali mendengar alunan ini menjadikan hati ini menjadi sayu dan terasa diri ini terlalu jauh untuk dikenang seperti ibu yang dialunkan.

Bagi setiap anak-anak,... ya begitulah yang mereka impikan dan tidak kurang juga impian kita sebagai ibu bapa.  Namun ada masa kita tewas dengan perasaan kita sendiri.  Lalu dikenang semula pengorbanan ibu kita yang terdahulu... Jauh sekali rasanya perbezaannya.  Tidak sama dengan kita.  Dan lagi ini sudah pasti amat sesuai untuk ibu kita.

Namun begitu, bait-bait dalam lagu ini sedikit sebanyak memberi semangat dan motivasi untuk menjadi ibu yang terbaik buat anak-anak dan juga isteri yang hebat buat seorang suaminya.


Gambar hiasan.



Ibu bergenang air mataku
Terbayang wajahmu yang redup sayu
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian

Biarpun kepahitan telah engkau rasakan
Tak pula kau merasa jemu
Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
Dari kecil hingga dewasa

Hidupmu kau korbankan
Biarpun dirimu yang telah terkorban
Tak dapat kubalasi akan semua ini
Semoga Tuhan memberkati kehidupanmu ibu

Ibu kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amatlah aku harapkan
Kerana disitu letak syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasihanilah Tuhan ibu yang telah melahirkan diriku
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku
Moga bahgia ibu di dunia dan di akhirat sana…

Kasih sayangmu sungguh bernilai
Itulah harta yang engkau berikan
Ibu… dengarlah rintih hatiku untukmu ibu


Terima kasih baca entri ini, Lirik Nasyid Buatmu Ibu Nyanyian Aeman

16 Ogos 2016

Lirik Lagu Tema Hari Kebangsaan 2016

Lirik Lagu Tema Hari Kebangsaan 2016



Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Lirik Lagu Tema Hari Kebangsaan 2016 - Sehati Sejiwa

Demi ……tanah yang bertuah
Taman….. cinta merdeka ..aaa
Kasih …di hatiku ini
Untukmu ….tanah pertiwi …iii

Dari …..utara selatan
Juga….. timur ke barat
Turut gagah ….Sabah Serawak
Se….hati Sejiwa

Chorus
Ku dengar janjimu
Bayu Kinabalu
Ku dengar sumpahmu
Rejang yang membiru
Bersatu denganku
Tegap Titiwangsa
Malaysia Sehati sejiwa

Bridge
Laut luas terbentang
Bukan satu halangan
Untuk kita bersama
Melafaz janji setia
Demi mu Malaysia
Cinta kasih di jiwa
Tidak akan kami khianatinya…..

Chorus
Walaupun berbeza
Budaya Agama
Bukanlah penghalang
Kita bergandingan
Marilah bersatu

Sehati sejiwa

Malaysia Kekal Sejahtera … Korus Iban Kadazan…
(Mi i so ginavo) kadazan
(Kitai Dekak Mujur) iban
( mi i so ginavo)kadazan
(Ngetan Ke Menua) iban
(Mi i soginavo) kadazan
(Nyuluk Cita Mulia) iban

Malaysia Sehati Sejiwa

Lagu : Muhammad Yuri Edris
Lirik : Siso Kopratasa & Yuri Edris
Penyanyi : Alif Satar /choir Gemersik Chorus
Penyanyi Latar : Gemersik Chorus

Hasil carian imej untuk hari kebangsaan malaysia 2016


Terima kasih baca entri ini Lirik Lagu Tema Hari Kebangsaan 2016

10 Februari 2016

OST Cinta Si Wedding Planner

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


OST Cinta Si Wedding Planner


Baru semalam berkesempatan melihat drama Melayu Cinta Si Wedding Planner.  Sungguhlah YangBaik telah banyak ketinggalan mengikuti drama Melayu semenjak kebelakangan ini.  Manakan tidaknya asyik melayan kerenah anak-anak dengan cerita kartun.  Lagi pula drama ni disiarkan ketika waktu yang agak sibuk dengan urusan rumah tangga.  Sejurus saja pulang ke rumah, tempat wajib dituju adalah dapur dan urusan seterusnya.  

Menarik juga drama Cinta Si Wedding Planner, walaupun tidak ikut dari mula tetapi perjalanan ceritanya seperti dapat dibaca dari awal dan dapat ditelah apa yang bakal berlaku.  Drama Melayu kan... lagi pun kita ni memang suka sangat serkap jarang nie. :P

Oleh kerana sekarang sedang trending dengan Cinta Si Wedding Planner, maka YangBaik nak juga kongsi di sini lirik lagu OST Cinta Si Wedding Planner, Kekal Bahagia.

OST Cinta Si Wedding Planner | Kekal Bahagia
OST Cinta Si Wedding Planner | Kekal Bahagia


Ku telah melupakan dirinya
Ku telah benar-benar melepaskan
Kini aku hanya ada kamu
Mengertilah cintaku

Kuatkanlah untuk bersamaku
Teguhkan hatimu menemani aku
Menjalani waktu-waktu hidupmu
Aku kan selalu ada denganmu

Memang benar aku mencintaimu
Memang benar rasa menyayangimu
Setulusnya rasa hati ini
Hanyalah padamu

Ku harapkan engkau
Yang terakhir
Dalam hidup ini
Setia bersamamu
Hingga hujung waktu ku
Kekal bahagia selamanya

Memang benar aku mencintaimu
Memang benar rasa menyayangimu
Setulusnya rasa hati ini
Hanyalah padamu

Ku harapkan engkau
Yang terakhir
Dalam hidup ini
Setia bersamamu
Hingga hujung waktu ku (2x)
Kekal bahagia selamanya (2x)

Bahagia…. 


Lagu: Kekal Bahagia
Artis: Ippo Hafiz 
sumber: LirikLagu.com


Terima kasih di atas kesudian singgah menghayati lirik lagu OST Cinta Si Wedding Planner

19 Ogos 2015

Biarkanlah Drama Band

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Biarkanlah Drama Band


Biarkanlah.  Pertama kali dengar lirik lagu ini sudah jatuh cinta.  Bukan kerana lirik sahaja tetapi juga kerana lagunya yang mendayu tetapi cukup bermakna.  Kadang-kadang kedengaran anak-anak menyanyikan lagu Biarkanlah... sesekali pelat dan tidak berapa jelas, tetapi itulah anak-anak kan... Biarkanlah... 

Biarkanlan Drama Band
Biarkanlan Drama Band

Lirik Lagu Biarkanlah – Drama Band


Semua pernah tercipta
Seakan terhapus sudah segala
Tak mampu ku kembali
Biarkan saja berakhir di sini

Biar patah hatiku
Biarkanlah
Aku pergi demi hidupmu

Biar hancur harapku
Lepaskanlah
Aku pergi demi bahgiamu

Semua janji terbina
Seakan sudah tiada bermakna
Tak mampu ku kembali
Biarkan saja berakhir di sini

Biar patah hatiku
Biarkanlah
Aku pergi demi hidupmu

Biar hancur harapku
Lepaskanlah
Aku pergi demi bahgiamu

Selagi kita masih bersama
Semakin ku terluka

Biar patah hatiku
Biarkanlah
Aku pergi demi hidupmu

Biar patah hatiku
Biarkanlah
Aku pergi demi hidupmu

Biar hancur harapku
Lepaskanlah semuanya
Aku pergi demi bahgiamu
Aku pergi demi bahgiamu
Aku pergi demi bahgiamu


*Semoga tiada hati yang terluka... yang patah kan tumbuh, yang hilang kan berganti.  

25 November 2014

Lirik Lagu Untuk Mu Ibu

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Lirik Lagu Untuk Mu Ibu, nyanyian Mamat Exist
Sebagai tanda secebis ingatan buat Ibu yang telah pergi....



Oh! Ibu
Kau disiram bayu pagi
Kehilangan terasa kini
Dan kesepian

Dan aku
Bagai purnama gerhana
Di ibarat lautan kering
Tiada tempat ku layarkan

Hasratku ini
Masih belum sempat
Kubuktikannya kepadamu
Ibu tersayang
Kucurahkan rasa hati

Ku tatapi potret mu berulang kali
Kurenungkan kalimah yang diberi

( 1 )
Tuhan Yang Esa
Ampuni dosa ibu
Tempatkan mereka
Di antara kekasih kekasihMu

( 2 )
Oh! Ibu
Kau kasih sejati
Kutaburkan doa
Untukmu ibu

( 3 )
Ampunilah dosaku
Sejak ku dilahirkan
Hingga akhir hayatmu

Saat ini
Kuteruskan hidup
Tanpa bersamamu ibu

( ulang 1, 2, 3 )

Ibu...

Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2008/09/lirik-untuk-mu-ibu-exist.html#ixzz3K2BTPOoI

19 April 2014

Lirik Lagu Arjuna Beta – Fynn Jamal

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Hari Sabtu yang sunyi sepi ni buat entri pun malas.  Ada kenduri di kawasan perumahan ni tak pula dijemput.  Terlupa kot.  Ye lah mana akak tu nak jumpa kalau datang rumah asyik tak ade jer.  Lagipun aye kan kerja selalu balik lewat petang.  Hujung minggu pula selalunya tak lekat di rumah asyik berpeleseran entah mana-mana jer ikut tayar kereta bergerak... Macam tak campur masyarakat pulak kan... huhuhu



Oleh kerana tiada jemputan, kepingin makan gulai kenduri maka encik suami masakkan sesuatu yang seangkatan dengan lauk kenduri... apa itu... nantikan kemunculannya.

Sekarang ni nak bercerita sikit mengenai lagu Arjuna Beta nyanyian Fynn Jamal.  Sumpah aye tak kenal siapa Fynn Jamal cuma baru saja ikut instagram dia dan blog dia baru tahu siapa dia tetapi masih belum kenal juga.  Kan





Lagu Arjuna Beta ni aye dengar ketika di ofis melalui siaran radio UFM, radio rasmi UiTM yang boleh dimuatturun di desktop komputer. Maka setiap hari bila on komputer harus juga on radio UFM.  Pertama kali dengar macam pelik sebab macam orang berbisik pun adoo... lama-lama suka pula.  Setiap hari lagu Arjuna Beta pasti akan disiarkan di radio UFM dan ketika itu aye akan cuba hayati bait-bait nyanyiannya.  Tak puas hati... google perkataan Arjuna sebab tak tahu pun tajuk lagu tu dan tak tahu pun siapa penyanyinya.

Dan... inilah antara hasilnya.  Nak download lagu dah tak boleh. Kena beli la woi...

Hayati senikata ini... amat sesuai untuk ibu-ibu untuk mendodoikan anaknya atau sekadar siulan dan jadikan sebagai lagu tema ketika rindukan anak-anak....


Lirik Lagu Arjuna Beta – Fynn Jamal

Takkanku biarkan walau ribut
Menyentakmu yang tidur
Datang petir menyambar
Jengking dan ular
Bonda takkan berundur

Nyamanlah Arjuna beta
Mimpikan yang indah saja
Nanti bila kau buka mata
Semua tak serupa

Kan ada satu ketika
Kau tak tahu mana nak pergi
Jalan betul anakanda
Tak jelas mata
Ambil yang sarat duri

Hiduplah Arjuna beta
Biarkan jasad yang luka
Selama Tuhan mu ada
Takkan engkau tercela

Ngeri tak terbayang mata
Bonda takkan ada sentiasa
Nanti moga kau tak lupa
Bonda memujukmu anakanda

Hiduplah Arjuna beta
Biarkan jasad yang luka
Selama tuhanmu ada
Takkan engkau tercela

Nyamanlah Arjuna beta
Mimpikan yang indah saja
Nanti bila kau buka mata
Semua tak serupa


Macam mana?
Dah habis baca kan?

Okey... nak tengok masakan encik suami tadi dah siap atau belum.  Nanti aye cerita pulak pasal masakannya yang sungguh istimewa untuk hari ini.





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
suka duka pentas dunia
#doauntukMH370

GA Nurul Yui Collection (24/4/2014)


$$$$$

17 Februari 2013

SEGMEN : Song In My Heart

As salam,

Hujung minggu, bukan tak der apa nak buat tetapi sebagai penutup blogwalking dan facebooking tiba-tiba terpanggil pula nak join segmen. Segmen Song In My Heart anjuran Sally Noah Levine. Mengapa namanya begitu jangan tanya aye kerana aye belum lagi berkenalan dengan orangnya baru nak kenal jer ... so kalau nak tau juga tanya pemiliknya ya...... hehehe


Untuk dapatkan syarat penyertaan jangan segan jangan ragu klik pada kapsyen bawah banner di atas tu... semua lengkap di sana.

Okey, tanpa membuang lebih banyak masa kita selusuri keterangan berikut:

22 Januari 2013

Sayang

As salam,



sekadar hiasan dinding


Lirik Lagu Sayang - Shae

Sayang apa khabar dengan mu
Di sini ku merindukan kamu
Ku harap cinta mu takkan berubah
Kerna di sini ku tetap untukmu

Sayang apa khabar dengan mu
Cobalah kamu telepon diriku
Ku rindu dengar suara indahmu
Kerna dirimulah semangat hidupku

Sayang dengarlah permintaan ku
Jangan ragu kan cintaku
Sayang percayalah apa kataku
Kerna ku sayang kamu

Sayang dengarlah permintaanku
Jaga hatimu untukku
Sayang dengarlah bisikan hatiku
Kerna ku sayang kamu


(*-*)

4 Mac 2012

Beribu Sesalan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Pertama kali ingin ditegaskan bahawa lirik lagu ini tiada kaitan dengan perasaan atau situasi penulis sekarang atau masa lepas atau akan datang. 

Lagu ini adalah antara lagu kegemaran penulis memandangkan tiga orang penyanyi wanitanya mempunyai suara hebat dan lagunya juga menarik.


Lirik Lagu Beribu Sesalan – Jaclyn Victor, Ning Baizura & Shila

Ku susuri malam ini
Yang tidak berbintang sunyi sepi
Juga rembulan dah menghilang
Dalam kelam ku sendiri

Ku mencari hembus bayu
Yang selalu berbisik madah rindu
Kini membisu dalam sayu
Tidak ku temu suaramu

Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu

Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini diiringi
Kisah janji dimungkiri lagi

Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu

Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini
Diiringi

Kisah janji
Dimungkiri
Dimungkiri

Sia-sia ku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu

Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu

Sia-siaku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu

Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu

Beribu sesalanku

******************

18 Ogos 2011

Nasib kita | Sama tetapi berbeza masa dan arah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Seperti selalunya ayat skema yang nak gunakan pada catatan ini adalah "sibuk! dan dok mengejar dateline untuk tugasan berikutnya".  SKEMA KAN?. 

Walaupun kita semua mempunyai hasrat dan niat yang murni namun tidak semestinya kita berpeluang melaksanakannya serentak bersama dengan insan-insan lain yang 'lebih' bernasib baik dari kita.  Suatu masa kita berhasrat untuk berbuat kebajikan dan kebaikan atau paling tidak dengar ceramah yang mengajak berbuat kebaikan tetapi kita tidak berpeluang untuk mengikuti ceramah itu kerana kekangan tugas. 

Sehingga kita merasakan bahawa kita ini hidupnya tidak lain ... untuk kerja kerja kerja dan kerja... dan kedengaranlah suara yang memanaskan telinga 'kerja tu tak kemana, tak kan habis selagi tak mati'.  Tetapi sedarkah kita bila kita terima saja sesuatu tugas itu berusahalah untuk menghabiskannya... benar! kesihatan harus dijaga... tetapi dalam masa yang sama keluarga juga jangan diabaikan... tetapi bila ada masa yang terluang gunakan dengan sebaik-baiknya jangan dok asyik buat 'ketupat'. SEYES..

Perghhh!!! hari ini rasa macam cukup beruntung (untuk diri sendiri) kerana berpeluang untuk buat baik.  Ceritanya?... Hari ini ada jualan amal oleh PEWANI UiTM (Perak) untuk sumbangan ke Rumah Kebajikan dan Anak Yatim.  Belilah apa yang sesuai dan yang berkenan. 

Tetapi petang ni.... seseorang bertanya "Esok pergi tak dengar ceramah?" Hmmm.... tak dapat kot sebab kena siapkan tugasan untuk petangnya.... Memang sungguh aye terharu dengan ucapannya... "Dunia-dunia, kerja tak habis habis, sampai nak mati pun dok kerja lagi".  Apa agaknya perasaan anda jika anda ditempat aye?  Rasa tersentap ulu jantung... Ya Allah ampunilah dosanya dan dosaku serta dosa kedua ibu bapa kami

Itulah nasib kita kan?  Ada masa kita nak buat baik tapi tak dapat, bila kita dah buat baik satu kepuasan untuk diri kita dan yang tahu dan yang menilai sejauh mana kebaikan yang kita lakukan hanyalah Allah yang satu.  Buat apa kita buat baik kalau nak menunjuk-nunjuk dan menyusahkan orang lain pulak?..

Berfikir sebelum berkata... dan kurangkan bercakap andai tiada apa yang nak dibicarakan.  Zikir lagi bagus.

Bahtera Merdeka | Lirik Lagu untuk seorang PKHEM

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Bahtera Merdeka, asal dahulu nyanyian Ahmad Jais dan kemudiannya dinyanyikan oleh Aishah.  Antara lagu yang amat digemari oleh golongan remaja termasuk aye.  Lagu patriotik yang amat membina untuk sebuah negara yang merdeka dan berdaulat. 

Bersempena dengan bulan kemerdekaan dan juga sebagai memenuhi 'permintaan' seorang PKHEM antara peminat setia... ehh... betul laa... Kenapa pula kerana beliau?... Kerana pandangan di sini , sungguh aye terharu lalu mencari ruang untuk menempatkan bahtera itu di sini...

Ingat Hari Raya ingat Merdeka.  Selamat Menyambut Ulangtahun Kemerdekaan Malaysia yang ke-54.  Merdeka!  Merdeka!  Merdeka!


Bahtera Merdeka

Bonda senyum riang
Menerima bahtera Merdeka
Putra putri sayang
Putra putri sayang
Sedang berjuang

Fajar telah tiba
Nan menyinsing membawa harapan
Tanah Semenanjung
Tanah Semenanjung
Pusaka Bangsa

Jiwa dan raga
Buktikanlah pada nusa bangsa
Supaya negara maju jaya
Aman Merdeka

Duhai ibu pertiwi
Putra putri datang sujud bakti
Ingin menunaikan
Ingin menunaikan
Sumpah dan janji





Sekian.
*.*

9 Julai 2011

Pulih kembali Semangat Yang Hilang

Selamat sejahtera,

Lirik Lagu Semangat Yang Hilang, nyanyian XPDC


Tidak engkau seorang
Juang hingga titisan
Rempuh tak berharapan

Nanti aku di sana
Di ufuk pemikiran
Lalu menghayatinya

Kita laksanakan
Mata hati yang damai
Di sana kejujuran

Semarak impian segunung harap dipulang
Usahlah diragukan keupayaan sendiri
Hati yang membara mengikutkan kata-kata
Jawapannya di sini
Semangat kita yang hilang
Oh kita cari pulang

Malu bertanya kawan
Sesat cari jalan pulang
Biar ia berkesan
Di lubuk hati terbenam

~~~~~~~~~~
Moral of the song and the story: 
It is okay to talk to the wall if your friend's don't want to listen what are you talking about...

yeee..... haaaaa

12 Februari 2011

Di mana letaknya Setia

Selamat Sejahtera buat 1Malaysia,


Dengan gigihnya dipersembahkan lirik lagu "Setia" untuk dihayati dan diamati bersama... tak kisahlah lagu propaganda ke apa ker... yang penting ia mengingatkan kita untuk setia kepada negara kita yang tercinta ini, itulah Malaysia.


Demi negara yang tercinta

Dicurahkan bakti penuh setia

Demi raja yang disanjung tinggi

Kesetiaan tak berbelah bagi



Kepada pemimpin kepada rakyat

Khidmat diberi penuh taat

Sama bekerja sama berusaha

Setia berkhidmat untuk semua



Rela berkorban apa saja

Amanah bangsa tetap dijaga

Kami berikrar penuh setia

Untuk agama bangsa dan negara

15 November 2010

Amy Search (youtube), Sudirman - Salam Terakhir (lirik)



Sudirman - Salam Terakhir



Sampaikan salam buat semua
Salam terakhir salam teristimewa
Kepada kau yang tersayang
Pada teman yang ku kenang
Pemergian ku ini tak dirancang

Usah bertanya mengapa aku
Mengucap salam terakhir kepada mu
Kerna waktu berputaran
Bimbang tak berkesempatan
Melahirkan kerinduan terhadapmu

( korus 1 )

Demi sebuah kenyataan
Yang amat menyakitkan
Aku yang tidak berdaya
Hanya berserah padaNya

( korus 2 )

Salam akhir
Salam yang teristimewa
KepadaNya ku memohon keampunan
MelaluiNya ku beri kemaafan
Kepadamu

( ulang korus1, korus2 )

Andainya aku punya waktu
Masih ku ingin mengulangi semula
Saat indah bersama mu
Sayang tak berkesempatan
Abadikan saja salam ku di ingatan

Salam ku yang terakhir



...... hati pilu dan sayu....

25 Oktober 2010

Menghitung Hari - Kris Dayanti



kat atas tu video yang dipinjam dari Youtube.com
berikut adalah liriknya...

Menghitung hari

Detik demi detik
Masa ku nanti apa kan ada
Jalan cerita kisah yang panjang
Menghitung hari...

Padamkan saja
Kobar asmaramu
Jika putik itu takkan ada
Yang aku minta tulus hatimu
Bukan puitis

*chorus*
Pergi saja cintamu pergi
Bilang saja pada semua
Biar semua tahu adanya
Diriku kini sendiri

Padamkan saja
Kobar asmaramu
Jika putik itu takkan ada
Yang aku minta tulus hatimu
Bukan puitis

eh eh lain pulak.... yang boleh pakei cuma tajuk nye aje...

22 Oktober 2010

Warisan: sketsa sebuah janji dan cinta

Assalamualaikum,

tiada apa yang istimewa untuk dicatatkan pada hari ini, hanya lirik lagu ini yang dititipkan menjelang dan meniti saat-saat terakhir sepanjang di sini... sebuah memori panjang yang sukar diungkapkan dengan kata2.  Mungkin juga sedikit sebanyak lirik lagu ini memberi kesan dan erti bagi sepanjang hayat aye di sini...

Warisan
Nyanyian:  Allahyarham Sudirman Haji Arshad

Di sini lahirnya sebuah cinta
Yang murni abadi sejati
Di sini tersemai cita-cita
Bercambah menjadi warisan
  • Cinta yang lahir di sini bukan cinta biasa tetapi cinta sejati yang murni yang mana tersemat cita-cita dan hasrat untuk melihat anak bangsa membangun dan menjadi warisan yang amat bernilai.
Andai ku terbuang tak diterima
Andai ku disingkirkan
Kemana harusku bawakan
Kemana harusku semaikan cinta ini
  • Aku percaya andai hasratku tak diterima di sini, tak mengapa... kerana suatu masa cinta dan hasrat yang tersemai ini akan ku bawakan ke mana sahaja dan akan ku teruskan perjuangan ini...
Betapa Bertapak
Di bumi ini ku melangkah
Ke Utara Selatan Timur dan Barat
Ku jejaki
  • Di Bumi yang luas terbentang ini, di mana saja ku melangkah akan aku teruskan perjuangan dengan semangat yang kental untuk terus berdiri dan berbakti
Aku
Bukanlah seorang perwira
Gagah menjunjung senjata
Namun hati rela berjuang
Walau dengan cara sendiri
Demi cinta ini
  • Aku tahu aku tidak mampu memikul senjata mahupun memandu jet sukov (tak der lesen daaa...) namun aku yakin dengan keupayaan yang ada pada diriku aku mampu berjuang dengan caraku sendiri...demi cintaku pada bangsa ini
Ku ingin kotakan seribu janji
Sepanjang kedewasaan ini
Ku ingin sampaikan pesanan
Akulah penyambung warisan
  • Bagaimana harusku nyatakan hasratku ini, disepanjang kehidupan ini bahawa bukanlah hanya aku saja penyambung warisan...
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .

9 Julai 2010

Tak der per nak buat, asalkan jangan bersawang...

Assalamualaikum

sumber gambar... terima kasih!

Nak buat entry dah berlegar-legar dalam kepala nih... tapi malas nak mengarang plak, so dari dok biarkan blog nih bersawang... layan jer lagu nih... hehehehe... lagu nih.. dulu2 favourite kami.... sebab melodinya indah juga...

layan....

MEDITASI - BIAR PEDIH KASIH MEMANJANG

Kusisip janjimu
Di tabir waktu yang terbuka
Lalu diterpa misteri dusta
Kasih cinta yang terbina

( 1 )
Dan di waktu ini
Dikau masihku cari
Di dalam penantian
Bayangmu semakin kelam

( korus )
Mengapakah engkau biarkan
Janji layu dalam harapan
Kepastian terbenam luka dihatiku
Mana harga cinta dan sayangmu

Sering ku duka yang tiba
Pilu hatiku

Keranamu tinggallah aku
Dalam padah bicara bibirmu
Keranamu betapalah aku
Mendalamkan pedih memanjangkan kasih
Angkara mu ku terluka

( solo )
( ulang 1 hingga akhir )
~~~~~~~

19 Oktober 2009

Hati Kama



Salam sejahtera, pagi tadi dalam perjalanan dari rumah di Seri Iskandar ke tempat kerja (PLUiTM), dengar radio... dalam banyak-banyak lagu... lagu 'ni yang jadi pilihan... Kenapa?  Sebabnya masa lagu ni keluar dulu... YangBaik beli kasetnya... memang minat sangat dengan lagu ni... suka sangat-sangat dengan melodi dan liriknya... dan penyanyi nya 'jugak..So... YangBaik aye abadikan lirik lagu tu kat blog aye untuk hari ni...

~Hati Kama ~
(Lagu:Pak Ngah / Lirik:Hairul Anuar Harun / Penyanyi:Noraniza Idris & Siti Norhaliza)

* {Noraniza} Mengindang-indang padi huma
Mengindang dalam tampian

{Siti} Memandang-mandang hati kama
Memandang dalam renungan

{Noraniza} Bisik-berbisik pada pekerti mulia,
{Siti} Risik-merisik mana lahir asal usulnya.

(Repeat 2x)
~
{Noraniza} Mendengar suara lela lebur
bertentangan mata panah arjuna

{Siti} Terbayang senyuman bunga gugur
Siapa gerangan bagaikan betara

{Noraniza} Adakah dia hamba sahaya
Ataupun bijak mentafsir mimpi

{Siti} Mungkinkah jua benar diduga
Hingga terusik hati nurani

{Back chorus * 2x}
~
Tawanlah jiwaku bebaskan sayap juwita,
turutlah janjiku tinggalkan segenap lara.

Burung yang terbang salam, utuskan salam
Pada renungan pandang, selayang pandang.......

Bukan gahara......bukan gahara
Atau pesona.......atau pesona
Insan biasa.......insan biasa.
~

3 Oktober 2009

Bones Of Love

Artist: Raihan, Album: Demi Masa, Song Category: Nasyid
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Why are you so sad
And why is it so bad
When some one leaves you behind
~
Won't you ever know
Don't you realizeIt's just a part of life
When you fall in love
With some one some time
It's smile with a broken heart
~
Oh falling in love
With Allah....
~
The bonds of love survive
No mountain too high when there's way
Come to Allah you'll never fail
The truth's so close it shall prevail
~
Allah, we belong to You
And everything we do
We do it all for You
Allah, always by our side
Guiding us to the light
Everything shines bright
No matter day or night
~

babab.net