FOLLOWER

4 Ogos 2014

Selamat kembali ke sekolah dan pejabat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Selamat kembali semula mengejar masa hantar anak ke sekolah dan hantar isteri ke pejabat :P
Gambar hiasan

Hari ini walaupun masih dalam semangat hari raya (maklumlah raya kan sebulan), urusan sekolah anak-anak dan pejabat suami isteri haruslah dimulakan semula setelah seminggu cuti berhari raya.  Tetapi saya tidaklah cuti hingga seminggu, minggu lepas dah mula kerja.  Yang betul-betul cuti seminggu adalah anak-anak.  Oleh kerana cuti 'lama sangat' nak bangun pagi-pagi pun dah liat macam dodol durian.  HEh... dodol boleh juga dikunyah-kunyah dan telan...

Bermula semula menanam sifat sabar dengan kerenah anak-anak.  Selama ini bukan tidak sabar tetapi kena pupuk semula dan ditambah baik lagi kerana kita kan baru sahaja bermaaf-maafan di hari raya.

Duit belanja sekolah untuk anak-anak dalam tempoh sebulan ni kira macam duit raya juga lah yer.  Tamat bulan Syawal baru kira duit belanja sekolah.  Harus begitu juga kerana apa?  Kerana raya kan sebulan!!! :P

Poket dah semakin menipis, sebulan di bulan Ramadhan tak keluar duit belanja untuk sekolah, keluarpun separuh untuk masuk tabung... sekarang kena bagi penuh semula.

Kepada bapa-bapa dan ibu-ibu yang bawa anak-anak ke sekolah dengan kenderaan sendiri silalah berhati-hati semasa hendak berhenti pastikan keselamatan orang lain juga bukan sahaja keselamatan anak sendiri. Jangan kira ikut hati sendiri nak berhenti tiba-tiba di tengah-tengah kesibukan kenderaan.  Orang lain pun sayang anak juga.  Tiba-tiba pula menceceh bab ini pula.  Memang tak suka tetapi itulah yang terjadi pagi tadi... ini kira pengalaman pertama untuk hari pertama di bulan Ogos.  Itulah sebabnya bila ada yang ringan mulut mulalah berlaku macam-macam tetapi kita kan warga yang perihatin dan penyabar... Sabar juga lah wahai hati.

Selamat kembali kepada semua.  Terlewat sikit hari ini keluarkan entri sebab baru sekarang ada masa nak menung semula dan dan mengarang cerita pagi tadi.  Sebab lain adalah kerana entri autopublish dah habis dan entri dari bloggeroid pun dah habis juga...

Selamat berblogging dengan penuh berhemah.

Malaysia #SupportGAZA




6 ulasan:

  1. Sabar itu separuh daripada iman

    BalasPadam
  2. kembali ke rutin biasa... selamat hari raya kak dan maaf zahir batin...

    BalasPadam
    Balasan
    1. rutin biasa kadang-kadang jadi luar biasa juga :D

      Padam
  3. selamat bekerja :D.. sekarang bila dah mula kerja stress dengan jem memanjang kat atas jalan.. huhu.. salam kunjung. dah follow sini juga :D

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.