Pageviews

14 Mac 2014

Belajar bertolak ansur

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Belajar bertolak ansur.  Sesekali bertolak ansur tidak akan menjejaskan pendirian kita.  Bila bercakap mengenai pendirian pasti ramai yang tidak setuju dengan ayat ini.


corak hiasan

Entahlah (lagi sekali ayat skema)... dah pagi begini baru dapat idea nak merapu di sini.

Teringatkan kisah anak-anak.  Kalau diikutkan hati memang tidak tertahan dengan kerenah mereka.  Sesekali biarkan mereka menjerit dan menangis rasanya tidaklah membebankan kot!!!.

Mereka anak-anak menjerit berebut permainan mungkin perkara biasa kerana mereka tidak bijak lagi dalam mentafsir suasana... ianya terpulang kepada kebijaksanaan kita dalam menangani beban yang ditanggung oleh anak-anak.  Dengan turut sama melontarkan jeritan tidak mampu meleraikan kekusutan yang terjadi.  Sebaliknya cara yang terbaik adalah membiarkan mereka dengan kawalan dan pemantauan ibu bapa.  

Kita sebagai ibu bapa tidak salah bertolak ansur dengan anak-anak asalkan kena pada tempat dan masa.  Sudah tentu ada kaedah yang tertentu dalam bertegas terhadap anak-anak.  Dengan memberikan pelukan dan ciuman pasti dapat meredakan keresahan pada anak-anak.  

Terpulang kepada kita bagaimana hendak mengaplikasikannya dalam kehidupan seharian.



#pray4mh370


suka duka pentas dunia


$$$

3 ulasan:

  1. perlulah bertolak ansur tanda sefahaman,kalau tidak xtaulah apa akan jadi..

    BalasPadam
  2. Tolak ansur sangat lah penting :)))
    Qilah singgahjap hehe

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.