FOLLOWER

23 Disember 2011

Panggilan hangit di waktu pagi | Sebelum pergi kerja

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


sumber gambar:  google.com

Semua orang ... adakah akan teruja menerima panggilan di waktu pagi sebelum pergi kerja.

Pasti teruja jika panggilan itu sungguh menarik kerana memberi tawaran menarik antaranya "Anda tidak perlu kerja hari ini kerana pejabat tutup", atau "Anda boleh masuk lewat pada hari ini kerana ... bla bla bla".  Ada nak tambah lagi?  Sayangnya itu semua hanyalah khayalan dan impian kosong, kerana hidup kita perlu diteruskan tanpa sebarang gangguan terutama pada waktu pagi.

Waktu pagi adalah waktu yang paling kritikal dalam membina mood untuk sepanjang hari itu.  Andainya waktu pagi anda dimulai dengan suasana gembira dan ceria InsyaAllah hari itu adalah hari yang ceria dan kiranya ada masalah ia tidak bisa menggugat keceriaan anda.

Tetapi sekiranya waktu pagi dimulai dengan menerima panggilan hangit yang memang anda tidak sukai... terimalah hakikat dan bersabar, bertenang dan beristghfar mudah-mudahan hari ini bukanlah hari yang malang buat diri anda. 



Anggaplah apa juga panggilan yang diterima itu hangit atau tidak merupakan sesuatu yang telah tersirat dan memberi kekuatan kepada anda untuk meneruskan perjuangan hidup pada hari ini. 

Janganlah dijadikan sesuatu yang mesti mendatangkan keburukan andainya panggilan itu anda tidak sukai sebaliknya jadikan panggilan itu sebagai pemanas aktiviti harian yang lesu ...

Pandai jer kan Yangbaik, merepek jer.  Tetapi itulah yang sebenarnya terpaksa dilalui oleh Yangbaik pada awal pagi ini.  Panggilan itu adalah sambungan kepada kisah semalam "Buat Baik Biar Berpada".

Stop dulu...nak lunch ... Nesvita 3+1 Original dicampur dengan Goat's Milk Coffea Arabica.  Sedap... cukuplah sampai petang...


.

2 ulasan:

  1. perlu kesabaran tinggi ni bila terkena panggilan hangit.. ;)

    BalasPadam
  2. to kak yong,

    memang betul kesabaran yang tinggi serta semangat juang juga mesti tinggi... :P

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.