FOLLOWER

21 Ogos 2014

Sayu tinggalkan anak

Assalamualaikum dan selamat sejahtera




Pagi-pagi siapkan anak-anak ke sekolah seperti biasa. Umi dan ayah pun bersiap seperti biasa juga. Beli kueh dan mee goreng untuk sarapan anak ke sekolah. Nak masak-masak tak sempat sebab umi perlu siapkan keperluan untuk seminar hari ni dan esok. Bukan tak boleh siapkan awal-awal tapikan... mood nak tinggal anak memang macam tu... malas jer.... kannn

Sebelum hantar anak ke sekolah baru cakap apa yang bakal berlaku hari ni dan esok kepada anak-anak. Nampaknya mereka seperti faham bahawa mereka akan ditinggalkan kerana bukan sekali dua mereka ditinggalkan. Tetapi umi tak tahu pula bagaimana perasaan mereka yang sebenarnya.

Seperti biasalah pesanan umi kepada anak-anak... jangan nakal2, main elok-elok dengan adik, abang dan kakak...jangan gaduh-gaduh dan macam-macam lagi....

Kalau ikutkan hati nak bawa mereka semua ke ILU... biar mereka sentiasa kelihatan di depan mata. Biar jeritan dan tangisan mereka didengari dan difahami.

Kadang-kadang terfikir juga bila dah tua nanti... kena tinggal pulak dengan anak-anak... hmmm

Entah lah.... kitaran hidup kan memang begitu...

posted from Bloggeroid

1 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.