FOLLOWER

11 Ogos 2012

Keliru dengan kecantikan sebenar

As salam,


Setiap dari kita, semua orang memang mendambakan kecantikan.  Hingga ada yang sanggup berbelanja tinggi hingha mencecah ribuan ringgit Malaysia untuk mendapatkan kecantikan.  Pada zaman sekarang kecantikan bukan sahaja pada wanita tetapi lelaki juga.  Jadi tidak hairanlah jika akan kelihatan salon kecantikan untuk lelaki juga tumbuh bagai cendawan dan berlawan pula dengan spa kecantikan untuk wanita.  Itu belum termasuk lagi rumah-rumah urut atau spa yang terselindung.

Kecantikan bukan sahaja terletak pada wajah tetapi juga keseluruhan badan - luar dan dalam.  Namun kecantikan yang hakiki datangnya dari dalam iaitu bermula dengan hati yang bersih dan melahirkan wajah yang dan tingkahlaku yang cantik! Heeee

Bagi sesetengah orang kecantikan wajah itu penting untuk memikat hati suami atau isteri.  Tidak kurang juga kecantikan itu untuk kepuasan diri sendiri.  Namun apa yang penting kecantikan itu bukanlah untuk menganggu gugat rumah tangga orang lain atau memusnahkan sebuah perhubungan yang suci.

Bagi 'kaum' yang menggunakan kecantikan untuk memusnahkan perhubungan orang lain adalah tergolong dalam orang yang keliru dengan kecantikan yang ada pada dirinya.


Yang sebenar-benarnya @yangbaik baru tengok siaran ulangan Tahajjud Cinta.  Memang tak suka bila tengok bagaimana kecantikan wanita dimanipulasikan, tetapi itu yang terjadi dalam dunia sekarang.  Bila mana wanita itu sendiri membiarkan dirinya teraniaya... eh ada kaitan ke dengan kecantikan ???   Lagi keliru....



'suka duka pentas dunia'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.