FOLLOWER

23 April 2015

Dua taklimat pada hari yang sama

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Dua taklimat pada hari yang sama


Amat jarang berlaku perkara begini.  Tetapi inilah yang terjadi apabila ada penganjur yang berbeza tetapi ahli yang berlainan.  Hari ini ada dua jemputan taklimat pada masa yang sama tetapi tempat yang berlainan.  

Jemputan yang pertama diterima pada awal minggu lepas.  Taklimat berkaitan Persediaan Audit yang bakal diadakan pada bulan Jun 2015.  Taklimat ini diadakan secara video conferencing.  Taklimat yang penting untuk persediaan menjelang audit akreditasi.  Sehari dua lagi bakal bermula dengan hari-hari yang penuh dengan kesibukan.

Coklat dan Pen


Coklat ini sebagai pengalas perut sementara menunggu sarapan atau mungkin juga makan tengahari.  Ada kawan tegur "eh, nak makan pun sempat lagi tangkap gambar".  Apa awak nak kata kalau ada orang tegur macam tu.... sengih aje ler... makanan kita kan bukan dia yang punya hehehe... hilangkan stress jap.

Jemputan untuk taklimat kedua diterima pada hujung minggu lepas.  Itupun selepas waktu pejabat, hanya pada hari Isnin baru perasan ada e-mail jemputan.  Kedua-dua taklimat terpaksa diadakan dalam masa yang sama walaupun ahlinya ada sebahagiannya terpaksa menolak kepada ada taklimat lain yang lebih besar.

Taklimat yang terpaksa yang tolak adalah Taklimat Pengurusan Perolehan yang dianjurkan oleh Pejabat Bendahari.  Nampaknya untuk proses perolehan tahun ni... terpaksalah dilaksanakan oleh orang lain.  

Pada dasarnya kedua-dua taklimat itu adalah penting.  Tetapi kita kan... terpaksalah menolak salah satu untuk menerima satu lagi... Tak mampu hadir ke dua-dua taklimat dalam masa yang sama.

Bagaimana boleh jadi begini... hanya mereka saja yang tahu.  


4 ulasan:

  1. Dah nama blogger.. mmg mcm tu lah, stiap masa kene ambik gambar..haha.
    normal

    BalasPadam
    Balasan
    1. kiranya blogger yang normal lah ye... hehehe

      Padam
  2. selamat mendgr taklimat sambil layan cokelat yg super duper nyaman tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. dua2 pun dah selamat.... terima kasih

      Padam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.