Pageviews

30 Oktober 2011

Masa yang baik dan sesuai untuk berblog

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Masa yang sesuai atau masa yang baik untuk berblog.  Agak sukar untuk menentukan masa yang baik kerana ia terpulang kepada blogger untuk menentukan masanya sendiri. 

Buatlah tajuk yang sesuai mengikut masa dan minat kita kerana dengan itu ia mendatangkan idea untuk menulis dan memberikan kita kepuasan. 

Ada kajian (tidak rasmi) mengenai masa yang tertentu untuk keluarkan (publish) catatan pada blog kita.  Antaranya jam 11.00 pagi, 1.00 tengahari, 6.00 petang, 10.00 malam dan 1.00 pagi atau 4.00 pagi.  Antara masa-masa berkenaan kadang-kadang kita sibuk dengan kerja hakiki kita melainkan blogger sepenuh masa yang sentiasa menghadap skrin notebook atau netbook.

Apapun yang kita terbitkan pada blog yang penting gunalah bahasa yang betul dan boleh mendatangkan kebaikan kepada semua orang yang membacanya.  Walaupun blog kita tidaklah popular tetapi ia mempunyai nilai (value) untuk diri kita sendiri dan seterusnya turut menjadi tatapan dan ingatan di masa hadapan mengenai apa yang kita buat sekarang.

Sekian, selamat berbloging.  Jadilah blogger yang berhemah dan hentikan kegiatan yang tidak berfaedah.

>.<


?

1 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.