Memaparkan catatan dengan label rambut. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label rambut. Papar semua catatan

24 Oktober 2011

Main rambut atau pakai tudung lebih baik

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Sampai bila pun setiap apa juga yang tertulis di sini adalah pandangan peribadi dan ditulis semula untuk ingatan buat diri sendiri dan semoga dapat memberikan sedikit manfaat kepada pengunjung.

Hari ini nak berkongsi kisah dan pandangan aye berkenaan tingkahlaku dan perlakuan gadis-gadis sekarang.  Cuma kurang pasti juga jika perlakuan sebegini ada juga berlaku ada zaman-zaman terdahulu (semasa zaman aye atau zaman sebelumnya). 

Perlakuan berkaitan gaya dan aksi ketika di meja makan di restoran.  Ketika makan di luar terutama bersama kawan-kawan... adakah adegan bermain dengan rambut yang ikal mayang dan berserabut itu suatu yang menarik? 

Rimas betul la..sesekali belek-belek rambut kot-kot ada kutu.  Kalau dah dok asyik belek rambut macam mana nak makan?

Kan bagus kalau diikat rambut tu. Dan lagi bagus jika bertudung dengan sempurna.



?.


...

13 September 2011

Guna Syampoo apa di Surau?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Syampoo apa yang anda guna? Maaf ini bukan iklan syampoo.  Adakah kerana anda menggunakan syampoo 'CLEAR' maka dengan sukahati anda mengibas-ngibaskan rambut ketika berada di dalam Surau.  Helooo!! Ini surau la... tempat nak solat bukan saloon rambut.  Tak tau ke dengan mengibas-ngibaskan rambut itu anda telah menyumbang kepada pencemaran di Surau. 
Pencemaran berkaitan dengan rambut lah... apa lagi?  Bila dikibarkan rambut tu dan dibuatnya berguguran ke lantai tidak itu menyusahkan orang dan akan mengotorkan Surau.  Kalau di rumah sendiri bolehlah. 

Inikan surau sapa yang anda bayar untuk membersihkan surau? Tiada kan?  So jagalah kebersihan surau.



Demam lah pulok...


babab.net