Menunjuki Kebaikan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Menunjuki Kebaikan


Menunjuki Kebaikan



Dari Abu Hurairah Radhiyallahu anhu , bahwa Rasûlullâh Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Barangsiapa mengajak (manusia) kepada petunjuk(kebaikan), maka baginya pahala seperti pahala orang yang mengikutinya tanpa mengurangi pahala mereka sedikit pun. Dan barangsiapa mengajak (manusia) kepada kesesatan maka ia mendapatkan dosa seperti dosa-dosa orang yang mengikutinya, tanpa mengurangi dosa mereka sedikit pun.”


Ambillah ibrah(pengajaran) dari kisah burung kecil yang membawa air dalam paruh kecil untuk memadam api yang membakar Nabi Ibrahim. Allah tak lihat berapa banyak yang boleh kita sumbangkan, tapi Allah nak tengok apa usaha yang kita dah buat. Hasilnya bukan manusia yang tentukan, semuanya kembali kepada Allah taala jua.

Semoga mendapat manfaat.  Terima kasih kerana Menunjuki Kebaikan.


💖

3 Ulasan

  1. semoga kita semua sentiasa dalam lindungan dan redhaNYA. Salam kenal. done follow sini.

    BalasPadam
  2. Kadang2 kita ni prejudis dengan pandangan orang kalau pertolongan tu kecil, tapi asalkan ikhlas, takpe lah kan

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.