Pageviews

27 Disember 2012

Tidak konsisten punca projek gagal siap dalam tempoh sebenar

As salam,



Gambar di atas bukanlah gambar bagi kerja yang tidak konsisten tetapi gambar bagi memotivasikan diri agar lebih fokus dalam menyiapkan sesuatu tugasan.  Boleh tak?  (Ah hahaha...ayat ni dah terpengaruh dengan cik puan di bilik belakang).

Ini adalah kerana alas meja sisi berkenaan dapat disiapkan dalam tempoh tak sampai 2 minggu untuk 2 set seperti yang dinyatakan terdahulu.


Tidak seperti projek di atas, sehingga kini masih terbengkalai.  Ini adalah kerana sukar mendapatkan bekalan bahan mentah (benang sulam tu tak terjumpa di Seri Iskandar, perlu beli di Seri Manjung atau Batu Gajah). 


Gambar di atas adalah projek kait benang 'bulu kambing' warna putih untuk coffee table.  Projek ini belum lagi tersenarai dalam projek terbengkalai.  Projek ini gagal disiapkan segera kerana kehabisan bahan mentah iaitu benangngya dah habis 5 buku tetapi masih belum cukup.  Agak-agak lagi 3 ketul cukuplah.  Nak siapkannya sekejap saja dan benang pun boleh beli dari kedai di depan sana.  Jika sekiranya projek ini berjaya disiapkan dengan segera.  Memang awesome sangat.

Dalam apa juga yang kita lakukan memang aye sedar (sepenuhnya bukan separa sedar) bahawa sesungguhnya kita memerlukan motivasi diri yang tinggi disamping tidak suka menangguhkan kerja bukan sahaja melibat hobi tetapi juga kerja-kerja di ofis dan juga kerja-kerja rumah yang lain seperti basuh pinggan, lipat kain, gosok kain dan seangkatan dengannya.


"suka duka pentas dunia"



4 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.