FOLLOWER

19 Ogos 2011

Bubur lambuk Ramadan 1432H / 2011

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Kepada yang masih mencari-cari resepi atau bahan untuk membuat bubur lambuk, di sini ada disediakan cuma bahan ajer lah... lain-lain kaedah membuatnya dah pandai masak kan.. pandai2 la agak.

Senarai bahan untuk penyediaan bubur lambuk...

Beras
Bawang Besar
Bawang Putih
Halia 
Serai
Daun Bawang
Bawang Goreng
Ketumbar
Jintan Manis
Jintan Putih
Kulit Kayu Manis
Buah Pelaga
Bunga Lawang
Bunga Cengkih
Rempah Sup
Rempah Kurma
Rempah Beriani
Daging Lembu
Daging kisar

Senangkan... tak payah lah nak bersusah payah... pagi Sabtu ni jom pi cari bahan bahan nya , tengahari ni meh kita pakat masak ramai2 boleh bagi kat jiran sebelah rumah kiri kanan dan jiran belakang juga... kat depat rumah aye tak der jiran... kebun jer...



Sekian... selamat mencuba. 

*-*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.