FOLLOWER

12 Julai 2010

Kemaskini cerita terkini

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Minggu lepas macam2 cerita yang berlaku dalam hidup kita semua kan?
macam2 kan?... yang sebenar-benarnya aye nak kongsi beberapa cerita...


Pertama berkenaan Pembakaran Terbuka
Mengapa topik ni jadi cerita pertama?
Sebabnya memang ini yang dihajatkan untuk ditulis lagi pulak kat tempat tinggal aye.... jiran tetangga memang suka sangat bakar sampah secara terbuka.... erk... mana nak cari tempat bakar sampah tertutup melainkan kat tempat tertentu jer..

Orang selalu kata dok kat kampung udaranya nyaman, segar dan tiada pencemaran...
hehhh tak semua kampung macam tu... kawasan perumahan kami kat kampung... lori angkut sampah pun datang cuma 1 atau 2 kali jer seminggu.... habis tu... sementara nak tunggu lori sampah... apa lagi... ranting2 pokok ngan semak samun yang dicabut tu kena la bakar kalu tidak..... bertambun la depan rumah... tak salah juga kalu nak bakar kan... tapi ... bila bakar tu... asapnya penuh masuk rumah kesian jugak kat anak2 nak main pun susah... tapi diaorang releks jer... risau juga kan...tapi apa nak buat... nak tegur pakcik pun ... tu lah kita kan penuh dengan simpati dan rasa hati... takut2 jiran tetangga terguris hati... sudahnya pendam jer la... lagi pun bukan selalu... adat hidup berjiran...kenalah pandai2 jaga hati kan?

Kisah Kedua.... saja nak tumpang kisah Bola sepak Piala Dunia
Tak der yang menarik pun nak buat cerita... cuma anak aye si Alif...
ini mesti terikut2 cerita upin ipin ke apa tak tau lah...
bila petang jer ajak keluar... nak main bola sepak piala dunia....
faham ke dia... yang suka sekalik...
dia cakap kat ayahnya... bila besar nanti nak main bola sepak piala dunia untuk Malaysia.... wahhhh sukanya... kembang mak ayahnya.... hehehehe...

apa cerita.... ramalan si Paul sotong kurita itu menjadi... jugak yer... akhirnya Sepanyol menang juga.... ada yang terpengaruh ker...kayalah sotong to yer... apalah pulak nasib si burung nuri...

Kisah ketiga... antara Demam denggi dan demam campak
kisah ni memang suspen skit... sebab demam denggi kan simptom nye hampir sama dengan campak... yang beza demam campak takder sampai muntah2...tak cerita panjanglah.... nanti jemu plak...

Kisah Keempat...pasal MENTOR4... (dah nak basi)
Saja nak luahkan pandangan jer...
Aye minat juga dengan Cik Nani yang cantik molek tu
suara pun ada power juga...
cuma agak mengecewakan bila dapat tempat ke-3 jer
Aye fikir mungkin juga kerana persembahan ke dua...
alahai... mengapa la... nyanyi atas katil plak... tak der feel langsung...
dah lah... malas nak komen panjang2 nanti dikatakan wartawan tak bertauliah plak ..

Kisah kelima... HADIAH!!!!
... aye dah terima hadiah penyertaan bagi contest Anjuran Little Kids Photography & Little Mamas's Love Baby Boutique  iaitu "I Luv U Contest".  Kepada sesiapa yang nak join masih sempat lagi... tarikh tutup 15 Julai.... klik jer kat link I Luv U Contest...

Terima kasih Rose... kiut sangat...










Sekian....terima kasih kerana sudi baca sampai di sini.

3 ulasan:

  1. salam,

    1. Jangan terbuka bila membakar.
    2. Jangan percaya si sotong khurafat.
    3. Campakkan deman denggi.
    4. Kisah apekah?
    5. Tahniah.

    BalasPadam
  2. to Cikgu Ri,
    hm.... fahaman saya begini
    1. jgan terbuka aurat bila membakar
    2. jgn percaya berita tahyul
    3. halau nyamuk aedes... campak dah jadi pelentong ... huhuhu
    4. hm... peribadi...
    5. terima kasih.

    BalasPadam
  3. info tentang demam campak di SIHAT SELALU - Demam Campak Berjangkit

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.