Memaparkan catatan dengan label cucur kucai. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label cucur kucai. Papar semua catatan

31 Ogos 2012

Makan

As salam


 
Jemput makan jemput-jemput.  Cuti-cuti ni baru ada peluang nak masak-masak sarapan untuk ahli keluarga.  Walaupun ringkas tetapi penuh makna kan.  Sayangnya pokok kucai dah mati... terlebih siram air.  Orang kata 'carak' air.  Daun kucai tu beli jer kat kedai runcit depan sana.  Berselera sungguh tengok anak-anak makan.  Tambah semangat lagi umi nak memasak... hikhikhik
 
 
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Wahai anak muda, bacalah bismillah dan makanlah dengan tangan kananmu dan apa yang ada di sekitarmu.
(HR Muttafaq Alaihi)

2 Mac 2012

Hidangan Panas Cucur Kucai

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Cucur kucai

Sesaja nak tayang. Asal jangan ada yang melenting
Tajuk sebelum ni... 4D... ramai yang tak berapa setuju
seolah promosi pulak... promosi apa tak taulah

Nak pantun sikit... tak nak baca tak per...

Pokok kucai ditanam bonda
Dalam pasu ia bersemayam
Cucur kucai mudah disedia
Enak dimakan ditengah malam

Cucur kucai mudah disedia
Makanan kesukaan satu keluarga
Hidup perlu sentiasa ceria
Biar pergi semua derita

Mencari Resepi Cucur Kucai?
sekian adanya
.

babab.net