Pengikut

28 September 2021

Nasi Lemak Kari Daging Kuah Rendang

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Nasi Lemak Kari Daging Kuah Rendang


Alhamdulillah diberi kesempatan untuk bernafas lagi pada hari ini.

Seperti biasa dan selalunya, bila hari bekerja jarang masak pagi kat rumah.  Kalau masak pun air panas jer untuk buatkan air milo atau teh untuk sarapan anak-anak.  Kadang-kadang sempat juga goreng nasi atau bakar roti itu pun untuk anak-anak di rumah.  Mak nak kerja ... beli jer sarapan di gerai tepi jalan.  

Hari ni, hasrat hati nak beli pulut rendah di kedai depan ayam ori, tapi tak dapatlah orang ramai dok menunggu.  Cari di gerai lain... lambat sikit sampai.  Suami yang turun beli, akak memang malas nak turun kereta.. tunggu order sampai jer hehehe


Nasi lemak kari daging

Nasi lemak hari ni pelik sikit.  Selalunya letak rendang daging atau rendang ayam.  Tapi isi rendang dah habis, jadinya jadilah kari daging kuah rendang.  Suami akak ni macam faham jer kan.  Akak kurang sikit kalau nasi bungkus letak kuah.  Kari daging tu ambil daging saja dan tambah kuah rendang yang masih berbaki.  Untuk tengahari, makan bihun goreng.  Juga dari gerai yang sama.  Lawan pula dengan vico panas.  

Alhamdulillah.  Selesai sarapan dan makan tengahari.  Rezeki yang berbeza namun tetap ada.





1 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Powered By Blogger