Pageviews

24 Julai 2017

Adab dan sunnah Nabi s.a.w

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Adab dan sunnah Nabi s.a.w #204


Sebetulnya saya di sini sekadarnya ingin berkongsi apa yang saya perolehi.  Apa-apa saja yang saya fikirkan ianya baik untuk dikongsikan dengan pembaca blog ini.  Kalaupun anda yang membaca petikan ini pernah membacanya di mana-mana... anggaplah ia sebagai peringatan semula kerana kita ini pernah lupa.

Sejujurnya kita ini sering kali alpa dan sering terlupa.




Anas bin Malik r.a berkata bahawa beliau mendengar Rasulullah s.a.w bersabda Allah berfirman,

"Wahai anak Adam, sesungguhnya selama mana engkau terus berdoa kepadaKu dan menaruh harapan terhadap (pengampunan) Ku maka Aku akan mengampunimu walau betapa banyak dosa kamu dan Aku tidak akan hiraukan. Mengampunimu bukanlah satu perkara yang berat bagiKu walau banyak mana sekalipun dosamu. Wahai anak Adam, walau dosamu mencecah ke langit sekalipun namun masih engkau memohon keampunan daripadaKu maka tetap Aku akan ampuni kamu dan Aku tidak akan hiraukan." 
(Hadis Riwayat Tirmizi)
Sumber petikan ini dari telegram @islamitu_indah

Maafkan saya sekiranya petikan ini mengganggu ruang masa anda kerana ianya berulang-ulang dan bukannya datang dari hasil penulisan saya sendiri.



Terima kasih kerana sudi membaca entri ini Adab dan sunnah Nabi s.a.w. 

szi 😔

4 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.