Pageviews

04 Februari 2013

Maafkanlah mereka yang tidak sengaja atau sengaja buat awak kecewa

As salam,


corak hiasan|  Batik Pirus

Nak kata pada orang lain
sebenarnya terkena juga kepada diri sendiri
Nak beri peringatan kepada orang lain
perlu juga ingatkan diri sendiri

Memang senang berkata bila tidak kena pada diri sendiri
Tetapi tidaklah sukar untuk melaksanakan walaupun setelah terkena pada diri sendiri

Saya tiada ada apa-apa
Saya datang ini kosong tangan kosong dada
Saya juga sering tersalah buat perkara
Saya hendak pulang ke sana dengan pahala
Saya tahu saya juga pernah buat salah kepada mereka, awak, kamu dan dia
Saya mohon maaf kepada semua  atas segala dosa terkasar bahasa, gerak badan juga bicara
Semoga bila kita pulang ke sana nanti... bawa pahala penuh berkat suci bersih dari noda



Akhlak yang paling mulia adalah menyapa mereka yang memutus silaturahim, memberi kepada yang kikir terhadapmu, dan memaafkan mereka yang menyalahimu.
(HR Ibnu Majah)

1 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.