FOLLOWER

16 Mac 2012

Tunggu ayah balik

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,



Sudah beberapa minggu atau mungkin juga hampir 2 bulan ayahnya balik rumah awal walaupun sedikit lewat petang.  Namun kepulangan ayah tetap dinanti.

Bagi Alif kepulangan ayahnya adalah satu peluang yang sunggu bermakna kerana ayahnya adalah lawan untuk bermain badminton.  Jika cuaca tidak mengizinkan seperti hujan atau angin kuat, ayahnya akan bawa bersiar-siar di sekitar Seri Iskandar.  Walaupun demikian Alif lebih suka tinggal dirumah bermain bersama-sama kawan-kawan.

Hari ini ayah mula kerja syif kerana Kursus Induksi sudah bermula.  Ayah akan berkerja dari petang hingga malam.  Walaupun sekeluarga lagaknya seperti sudah biasa tetapi seakan tidak gembira dengan cara ini.  Namun itu semua urusan kerja ayah... maka reda dan terimalah seadanya walaupun jauh di sudut hati tidak berapa suka.

Malam ini, mereka sukar melelapkan mata kerana tidak dapat bergurau dengan ayahnya petang tadi.  Mereka tidur juga walau sedikit lewat setelah dapat berbual dengan ayah melalui telefon rumah.  Terima kasih TM.


'budak' ini mewakili abang dan kakaknya yang tidak dapat melelapkan mata.

(^_^)

.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.