Pengikut

25 Februari 2012

Awas! Dalam siasatan?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Awas!  Dalam kehidupan seharian sebaik mungkin kita berhasrat untuk menjadi yang terbaik atau menghasilkan tugasan yang terbaik. 

Biarpun sesekali setiap hasil yang diharapkan tidak menjadi.  Namun itu semua bukanlah penghalang kepada sebuah kejayaan.

Dalam sedar atau tidak, setelah sekian lama berbloging ikut suka hati dan kehendak akal serta minda di bawah sedar tiba-tiba jadi perhatian.

Ini menunjukkan apa sahaja bahan tulisan dan catatan yang dilakarkan di kanvas maya ini sentiasa dalam perhatian.  Jadi janganlah sesekali menulis cerita-cerita sensasi atau gossip-gossip liar, tak kiralah artis antarabangsa atau artis tempatan, malahan ahli politik atau juga majikan.

Bila disebut mengenai majikan terasa pula diri diperhatikan.  Agak banyak kali juga malahan boleh dikatakan setiap hari entry dipublish pada waktu pejabat sedangkan hakikat sebenarnya entry itu telah diset masa dan tarikh keluarnya secara automatik mengikut masa pilihan. 

Adalah tidak mustahil ketika entry itu dikeluarkan bos atau ofismate membacanya.  Ah! tak mungkinlah kerana blog yangbaik bukanlah blog terkenal hanya blog picisan saja.  Dalam pada itu yangbaik sendiri tidak berapa mengenali pengunjung ke blog ini kerana tidak semua mengenalkan diri atau meninggalkan komen di ruangan komen sebaliknya sekadar 'silent reader' sahaja.  Terima kasih.

Takut? Tipulah kalau kata tak takut.

Sekian dulu ... nak rehat panjang rasanya nak cari kedamaian dan ketenangan yang hilang.  Mana tau boleh dapat idea baru yang lebih hangat lagi.

*

  


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Powered By Blogger