Hantu Bonceng 2011

Assalamualaikum dan selamat sejahtera 1Malaysia


 sumber gambar
Hantu Bonceng ditayangkan di pawagam serentak pada 31 Ogos lalu di 80 pawagam di Malaysia, Singapura dan Brunei, lebih 500,000 penonton telah menyaksikan filem lakonan Zizan Razak dan Juliana Evans ini di pawagam berdasarkan perkiraan tiket yang bermula daripada tarikh filem ini ditayangkan sehingga 4 September lalu.

Menurut Ahmad Idham pengarah filem berkenaan, "Hantu Bonceng" adalah sebuah komedi ringan yang mempunyai mesej.

Best sangat ker tengok filem Hantu Bonceng ni.  Daripada review yang sempat aye jenguk kat youtube, nampak macam bagus jer.

Maaflah aye tak dapat nak review panjang-panjang filem ni, sebab tak tengok sepenuhnya.  Seperti yang lepas-lepas juga ayat skema aye ... tak pergi panggung.  So, tunggu ajelah CD keluar baru beli kalau tidak pun tunggu keluar di TV. 

Nak buat cerita pasal Hantu Bonceng la sangat... konon.  Tapi tak tau nak bercerita sebab tak tengok lagi.  Apa pun kisahnya filem Hantu Bonceng, telah berjaya mendapat kutipan sebanyak RM5 juta dalam tempoh lima hari tayangan, sekaligus mencipta sejarah dengan kutipan tiket tertinggi ketika musim perayaan.

Hm... agaknya berapa kutipan keseluruhan nya yer?  Kita tunggu jer lah...

SAYA ANAK MALAYSIA MERDEKA.

.

0 Ulasan