Pageviews

25 Ogos 2011

Tips selepas berus gigi | Pelik eh?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Pernah baca cerita tentang ubat gigi?  Kalau belum pi baca dulu kemudian baru datang semula ke sini untuk baca tips ini pula, bagaimana untuk mengelak muntah semasa atau selepas berus gigi. 
 
Bunyi macam pelik tetapi boleh cuba kalau nak cuba seandainya anda memang mempunyai komplikasi selalu muntah terutama selepas berus gigi... memang tak suka kan? Sebab mengganggu jiran tetangga bukan sahaja sebelah rumah tetapi jiran di belakang juga.

Sungguh! tidak semua orang mengalami komplikasi yang sama iaitu muntah.  Tetapi bagi ibu-ibu yang hamil memang tidak dapat dielakkan.  Dah nak buat macam mana lagi tiap kali hamil jer kalau berus gigi pasti nak muntah... ada rasa macam geli kan. 

Tips ini mungkin dapat membantu sedikit untuk mengurangkan rasa geli dan muntah.  Jika tidak berjaya bukanlah salah tips ini tetapi ia bergantung kepada tahap pengguna dan keserasian. 

Okey2 kaedahnya begini, selepas berus gigi jangan terus berkumur tetapi basuh dan bersihkan dahulu berus gigi.  Bila berus gigi dah bersih barulah berkumur perlahan-lahan. Dan jika boleh elakkan berkumur sambil mendongakkan kepala.  Bila dah selesai akhir sekali baru berkumur sambil dongakkan kepala.  Itu saja.

Sekian adanya.  Selamat mencuba... terima kasih.


*=*

2 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.