Pageviews

26 Mac 2011

Blogger lama tak sombong lah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,






Blogger lama tak sombong lah! Mana ada blogger lama dan otai ni sombong, tak der yang kedekut ilmu.  Tengok macam blogger seperti denaihati, eyriqazz, benashaari, arriffshah, redmummy, yanmie, cikgudahlia dan banyak lagi yang aye kenal secara online jer... bersua muka memang tak pernah. 

Banyak tips menarik dari mereka bagaimana untuk meningkatkan jumlah pengunjung ke blog anda.  Bukan itu sahaja, banyak lagi tips yang menarik dari mereka seumpanya berkaitan google pagerank, nak tambah pendapatan dengan nuffnang ke advertlets atau pun yang terkini heartbeat... mungkin juga ada lagi yang terkini .... itu terpulang lah.

Kalau lah kita sebagai blogger baru minta tips dari mereka secara langsung bagaimana untuk meningkatkan pengunjung atau pendapatan atau rekabentuk blog... aye rasa bukan mereka tak bagi... kita perlu usaha lebih... sebab dalam blog yang aye senaraikan kata atas tu (bold) terdapat banyak tips-tips menarik dan untuk itu kenalah usaha lebih,... geledah blog mereka... carilah apa yang patut dan belajar terma-terma serta bahasa dalam blog yang kadang-kadang agak mengelirukan.

Bagi aye, walaupun dah lama berblogging, tetapi masih lagi terkial-kial mencari makna tersirat di sebalik istilah istilah tertentu seperti bounce rate... ada kat blog denaihati... dan macam-maca istilah lagi.... antara rajin dengan tidak dan bagi masa sepenuhnya untuk mendalami ilmu blog.

Aye ni bukanlah jenis rajin sangat nak membaca sebab tu lah malas nak ambil degree... huhuhu.... tapi aye nih suka juga bila dapat tau benda baru  ada hati nak baca... cuma sekadar dah tau cukup... tu jer... itu sebablah blog nih... tak meningkat ningkat pagerank nya sedangkan blogger lain yang baru dari aye pun dan lebih tinggi.

Iklan jap: contest iPad 2 Malaysia di blog denaihati masih lagi berjalan.  Kepada yang berminat sila lah klik kat gambar iPad kat belah kiri ni yerk.

ini adalah contoh gambar yang aye maksudkan... jangan klik kat gambar ni... tak kemana pergi nye... klik kat side bar... anda ada selangkah lagi untuk mendapatkan iPad 2 Malaysia secara percuma.



sekian, cukuplah dulu... kalau ada apa2 nak kongsikan jangan segan segan beri pandangan anda yerk...


9 ulasan:

  1. eh manada sombonglah.. tak sombong woo.. blogger lama talak sombong lorr... hihihi

    - Fitrihadi.com -

    BalasPadam
  2. to bro fit,

    tq. ... antara blogger yg popular gak... he3

    BalasPadam
  3. SoKoNG3!~ Ne aDeR SoMBoNG... BaiK2 BLaKe La DoRaNG Tu... (^_____^)V

    BalasPadam
  4. memang diaorang tak kedekut ilmu sebab tu semakin naik nama diaorang

    BalasPadam
  5. to sis nad,

    terima kasih atas sokongan sis.. sokongan mu amat dihargai...

    BalasPadam
  6. to sharinginfoz,

    memang mereka tak kedekut , tq

    BalasPadam
  7. to cikgu ri,

    yup... bukan blogger ipoh jer yang tak sombong... semua blogger pun kan?

    BalasPadam
  8. mm..semakin lama blogging semakin byk benda yg kita akan jumpa sendiri...explore je...kan?

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.