FOLLOWER

30 Ogos 2010

Buffered Earnings terkini Mr. Nuffnang [dalam Hidup seorang Blogger], Apa bunga kebanggsaan Malaysia?

Salam Ramadhan dan Salam Merdeka ke 53 buat semua

Dah banyak hari sangat tak update blog nih...
rasa macam nak merajuk pun ada jugak bila BE dah hampir seminggu tak menjengak kat blog nih...
tapi apa kena mengena pulak...
bukan ke hidup seorang blogger ... bukannya semata-mata kerana BE .. kan?
tu la... kekadang hidup seorang blogger juga adakalanya terbabas dari tujuan asalnya...
kalau dulu tujuan berblogging ni hanyalah untuk berkongsi maklumat dan memeriahkan dunia blogging... kononnya....
tapi bila dah mula blog... dah kenal dunia blog... macam-macam ada...sedikit juga terbabas dari landasan...
rasa macam tak berbaloi pulak hanya kerana BE tak der atau iklan nuffnang tak berapa nak hidup ... dah merajuk... ngeee... apa kes...

walau apa pun dalam hidup seorang blogger ... tak perlu cepat melatah dan tak perlu juga cepat mengalah... yang penting dalam hidup seorang blogger adalah ... blognya perlu sentiasa dikemaskini ... untuk 'peminat' juga... kalau lama sangat tak update... nanti peminat lari... oh tidakkkk...

inilah BE yang diperolehi setelah sekian lama menghilangkan diri...

hidup ini tak selalunya indah... namun keindahan yang ada janganlah dipersiakan dengan perkara yang boleh memudaratkan diri sendiri mahupun negara....

~~~~~~~~
Terkesima seketiak.... seketika
apabila terdapat sebilangan rakyat Malaysia tidak mengetahui apa bunga kebangsaan Malaysia - BUNGA RAYA

Bunga raya ialah bunga kebangsaan Malaysia. Selepas mencapai kemerdekaan, Kementerian Pertanian telah diarah untuk mencadangkan bunga yang sesuai untuk dipilih sebagai bunga kebangsaan. Pada akhir pada tahun 1958, Kementerian Pertanian telah mencadangkan tujuh jenis bunga untuk dipilih sebagai Bunga Kebangsaan Persekutuan Tanah Melayu, iaitu Bunga Kenanga, Bunga Raya, Bunga Melur, Bunga Teratai, Bunga Mawar, Bunga Cempaka dan Bunga Tanjung. Selepas perbincangan pada 28 Julai 1960, Bunga Raya telah diisytiharkan sebagai Bunga Kebangsaan Persekutuan Tanah Melayu. Apabila Tanah Melayu bergabung dengan Singapura, Sabah dan Sarawak untuk menubuhkan Malaysia, Bunga Raya terus diguna sebagai Bunga Kebangsaan. (sumber: ms wiki)

Bunga Raya

Selamat Hari Kebangsaan Malaysia yang ke-53.
"1 Malaysia Menjana Tranformasi"

MERDEKA!




2 ulasan:

  1. bunga raya memang baik sempena hari raya ni

    BalasPadam
  2. to sharing,
    la... apa pulak kaitannya....
    dok pikir nih...

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.