FOLLOWER

19 Januari 2010

Bagaimana nak berehat panjang... bila berehat banyak pulak cerita


Bagaimana nak berehat?
Tunjukkan aku caranya...
Berehat sekejap... belum lagi reput tulang, tapi macam-macam gangguan datang menerpa... menerjah benak fikiran ku
seakan mengusik aku ...

Bila dah banyak cerita... macam cakap sendiri... dah syok sendiri pulak
Andai banyak cerita dan cadangan... janganlah menyusahkan orang lain...
Bukan tak boleh beri pandangan atau cadangan... tapi berilah cadangan yang tidak mengganggu kerja dan urusan orang lain...
MACAM MANA TU? ADA IDEA?

Ada yang baik bila ditonjolkan... orang tak nampak
Bila yang tak baik... tak tunjuk pun... tapi orang nampak... buat citer macam-macam...
macamlah buruk sangat... itulah kehidupan

~~~~~~~~~~~~~
Catatan: 
1.  Hari ini keluar keputusan contest lekat dan menang yang dianjurkan oleh blog azizwan.  Tak tersenarai pun, tak pe... percubaan awal
2.  Ni tunggu lagi keputusan HIDUP BERANI UNTUK GAGAL anjuran denaihati.  masih ada masa lagi... kalau berminat klik kat sini.  mana tau dapat RM??? 

2 ulasan:

  1. salam,

    nak rehat ye,
    erm...pejamkan mata...tarik nafas..
    ucapkan subhanallah, walhamdulillah, walailahaillallah, wallahuakbar beberapa kali.

    gi main sket..gelak-gelak...

    orang bijak...belajar ketika bermain,
    orang lemah...bermain ketika belajar...

    BalasPadam
  2. to cikgu mad,
    hm... tu macam rehat makan tengahari kat sekolah jer...

    well... timasih atas nasihat, amatlah dihargai...

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.