Memaparkan catatan dengan label photo. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label photo. Papar semua catatan

12 Februari 2010

Pemberian sahabat dari Melaka

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Pemberian sahabat dari Melaka


Sudah lama tidak berjumpa dia semenjak dia bertukar tempat kerja ke UiTM Melaka kerana mengikut isterinya.

Dan kini, walaupun dia hadir ke sini tetap juga tidak sempat bertemu dengannya.

Hanya hadiah ini sebagai pengganti diri mewakili tuannya. Antaranya adalah hasil kerja tangan isterinya iaitu kek coklat dan ada juga trade mark negeri Melaka, apa lagi kalau bukan cencalok.

Antara pemberian istimewa 


Kek Coklat yang comel



Jajan

Cencalok



Terima kasih tidak terhingga di atas ingatan.

29 September 2009

Ada apa dengan ceria

Salam.... Sebenar-benarnya artikel ni dah lama gak Aye nak create tapi... belum berkesempatan... tapi dalam dok sibuk ni pun masih sempat lagi nak buat entry dalam blog ni... cuma Aye rasa macam masanya kurang sesuai kan... sebabnye sekarang blogger kalau buat entry pun lebih kurang berkisar tajuk hari raya.. tapi entry Aye ni .. apa yang penting.... ini blog Aye... suke hati Aye la..
Aye kurang pasti sama ada tajuk entry kali ni sama atau tidak dengan cerita yang Aye nak buat nih... tapi kaitan tu tetap ada. Beberapa bulan yang lepas Aye ada cerita berkenaan Program Keceriaan Bulanan Mei Pejabat Pendaftar... so, berikut adalah lebih kurang macam sambungan nye...

Gambar & cerita Aye kuar kat Buletin Pendaftar.... suke nya... tapi .... la ...why .... this picture of me ... tengah sakit kepala ni... tahan punya tahan sakit kepala ... ni la hasilnya... hmmm...
gambar header buletin pendaftar yang dimaksudkan... dalam buletin tu ada citer lain lagi...


****oooOOOOooo***
-

2 September 2009

Pemurnian Fail Meja

Saja suka-suka sempena bulan puasa ni.. bukan tak de kerja... tapi kerja-kerja yang sedia ada perlu dikemaskini ....




16 Julai 2009

Masih di sini - Residence Hotel @ Uniten Bangi

Berikut adalah beberapa gambar yang sempat disnap pada hari ini (16/7/2009), semasa rehat tengahari dan menunggu kelas bermula.
Keterangan gambar: di ruang lobi

Keterangan Gambar: didalam Coffee House selepas makan tengahari.

10 Julai 2009

Orang Berbudi Kita Berbahasa




Assalamualaikum dan salam hormat buat pembaca blog juga untuk ingatan kepada diri sendiri.

Sebagai manusia biasa kita kadang-kadang tidak terlepas dari rasa kecewa dan terkilan atas sikap orang kepada kita. Namun apapun perasaan kita itu tak mungkin dan sukar untuk dijelaskan maksudnya kepada orang yang kita maksudkan.

Kenapa?

Kerana masih lagi ada nilai moral dalam diri dan kalaupun kita tunjukkan sikap kita itu, apa yang akan dita dapat? Boleh ke jadi kaya atau boleh jadi senang? Mungkin tidak!!!
Hari ini dan hari semalam tak mungkin sama tapi hari ini sepatutnya lebih baik dari semalam dan hari esok sepatutnya lebih baik dari hari ini. Boleh ? Kata Nabil "Lu pikir la sendiri".
Semalam aye telah ditugaskan untuk mengagihkan sesuatu (ape tu? "Hanya Jauhari mengenal manikam") kepada individu tertentu. Biarpun dalam keadaan sibuk dengan kerja sedia ada. Bukan aye nak lari. Aye agih juga "sesuatu" itu, cuma bukan semua aye agihkan sendiri tapi ada sebahagiannya melalui individu lain.
Cerita terkilan sepatutnya tak timbul, tapi aye harian juga kenapa dalam diri aye ni masih timbul perasaan tu... macam mana nak hilangkan? Nak sental dengan "clorox". Tak mungkin.... Caranya Istighfar la... Bukankah itu cara yang lebih baik?
Pelik? Kenapa? Sebab hari ni tulisan aye macam berbahasa. Ye lah sebab tajuknya pun "berbahasa".
Sebenarnya memang aye sibuk, tapi nak tulis juga dalam blog ni, nak luahkan apa yang aye rasa. Supaya di kemudian hari, tulisan ni dapat juga aye jadikan ingatan dan panduan dalam berbudi dan berbahasa.

30 Jun 2009

Cerita hujung minggu ...Part Tu

Alif dan Myvi



Alif n Ayah di booth perpustakaan

Terrace house


Semi-D



Semi-D
Ini lagi sambungan cerita tadi...pada ari yang sama (27/6/09), tghari skit... aye, suami n alif ke pameran Anjuran MRCB kat Sidec...Penjenamaan Puncak Seri Iskandar... lebih kurang gitulah la kot tajuknya... kami melawat umah contoh... model kecik je... bkenan benor rasanya... dengan umah tu... sempat juga snap gambor rumah untuk kenang-kenangan (kot-kot sangkut hehehe) disekitar lawatan...

18 Jun 2009

Program keceriaan bulanan..

Pada 12 Jun 2009, aye dan rakan-rakan seperjuangan (eewahh) menjadi wakil PLUiTM ke UiTM Shah Alam untuk Program Keceriaan Pejabat Pendaftar bagi bulan Jun 2009. Pada asalnya hanya 7 orang sahaja wakil PLUiTM... last minute, bos minta aye pegi gak... tapi... tak der tapi2 nyer pegi jer ...Jadiknya pada subuh (jam 5.00 pagi) kami seramai 8 orang berangkatle ke Shah Alam...

Aturcara nya ... dah miss kami sampai sedang berlangsung acara senam tari... ini lah beberapa pose yang sempat di rakam... enjoy gak..

Selepas senam tari... peserta dibekalkan dengan sarapan ringkas dan kami ... baru nak daftar, lepas daftar,... releks jap pas tu ada sesi pemberian cenderamata kepada staf cemerlang Pejabat Pendaftar bagi bulan Mei 2009... hmmm salah sorang aye le... timasih atas sokongan dan dorongan semua pihak yang terlibat secara langsung atau tidak langsung dalamkejayaan aye nih... nak jadi cemerlang bukan senang... tapi bila dah dapat cemerlang rasa macam lagi susah plak sebab nak kena jaga semua... masa kerja, kualiti kerja, hasil kerja dan macam-macam lah... Biar apa pun bukannya aye tak bersyukur cuma rasa macamna hahh... biarlah aye sendiri yang tahu dan sesiap yang pernah dapat anugerah dan akan dapat anugerah yang tahu apa perasaanya (bukan perasan tau)...

Lepas tu diikuti dengan ceramah motivasi gitu... tajuknya "Pengurusan Stress". Aye fikir 'stres' skang ni mungkin dah 'gemuk' tu pasal ke bagi 'kurus'... lawak skit... Okeh back to the ceramah... kesimpulan yang aye dapat cam nih... untuk menangani stres, ada tak kurang 20 's' yang perlu di hayati bermula dengan Syahadah, Syariah, Sunnah, Silaturrahim, Sedekah, Senyum, Sabar, Syukur, Siddiq, Syura, Solat, Sauf (Puasa), Sahsiah, Soleh, Sakinah,... Syurga... alamak dapat 16 jer.. kat prof ada dekat 21... tertinggal lak... nanti ada peluang nak rujuk semula kat prof...

Akhirnya diikuti dengan cabutan nombor bertuah... ya tahniah buat rakan2 yang dapat 'tuah'. sape? zamri, syarif, rahimi dan azlina...

sekianlah adanya... semoga jumpa lagi

babab.net