Pageviews

14 Oktober 2015

Salam Maal Hijrah 1437

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Salam Maal Hijrah 1437


Selamat menyambut tahun baru hijrah 1437.  Seperti biasa juga, begitu cepat masa berlalu.  Tanpa kita sedari tahun 1436 Hijrah telahpun berlalu dan kini 1437 Hijrah menunggu kita. Apakah kita pasti dengan pengisian rohani sepanjang tahun yang telah lalu.


Salam Maal Hijrah
Salam Maal Hijrah

Kini diari baru bermula untuk tahun baru hijrah.  Semoga lebih banyak penghijrahan ke arah yang lebih baik dapat dilaksanakan pada tahun 1437 Hijrah.  Penuhkan pengisian diari hijrah dengan amalan baik, meningkatkan jati diri dan semangat kerohanian ke arah yang lebih baik secara berterusan disamping berusaha melakukan perubahan pada diri dengan memperkukuhkan pegangan akidah dan syariah, akhlak dan jati diri agar isu-isu kecelaruan akidah dan keruntuhan akhlak serta kemiskinan hidup dapat dihapuskan.

Selamat menyambut Maal Hijrah.  Semoga kita semua dipanjangkan usia dengan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezeki dengan penuh keberkatan oleh Allah.  Semoga kecemerlangan dan kegemilangan Islam dapat dihayati dan dikembalikan kepada umat di zaman ini.





7 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.