Pageviews

18 September 2015

Alexa Traffic Rank blog Yangbaik hari ini

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Alexa Traffic Rank blog Yangbaik hari ini


Hari ini, hampir 2 bulan YangBaik tidak memaparkan trafik Alexa Rank blog YangBaik. Bukan kerana merajuk dengan blog atau Alexa tetapi kerana kekangan masa bercampur dengan pertukaran domain dari dotcom kepada dotmy.  Beberapa kekeliruan masih bermain diminda seorang blogger picisan.  Pertukaran secara global yang dilakukan secara automatik oleh pihak blogspot mengakibatkan perubahan mendadak  ke atas trafik Alexa Rank blog percuma.  Keliru dengan perubahan yang berlaku... sedikit demi sedikit perubahan itu cuba diselami sehingga kini masih belum berjumpa penyelesaian yang jelas.  

Pada awal bulan Ogos 2015, Alexa Traffic Rank blog YangBaik agak memuaskan bagi blogger yang tidak berapa mahir IT.  Ranking yang diterima cukup memberansangkan.  

Namun setelah beberapa lama jatuh menjunam ke tahap yang lebih teruk berganda-ganda.  Namun masih bernasib baik kepada PageRank blog ini masih mampu bertahan di tahap ke 2 dari 10.

Berikut adalah kedudukan Alexa Traffic Rank blog YangBaik sehingga 18 September 2015:-

Alexa Traffic Rank
Alexa Traffic Rank

Global Rank:  Global rank icon 1,637,593 440,615

Rank in Malaysia:  No data

Global Rank: 912,516
Rank di Malaysia: No data

Bagaimana nak dapatkan data di atas?  Kepada pemilik blog berasaskan blogspot, semasa browse top site ,  anda perlu masukkan alamat blog asal  iaitu dotcom bukan dotmy.

Selamat menyemak Traffic blog.



4 ulasan:

  1. takpe...harap-harap lepas ni dah okay balik...

    BalasPadam
  2. erm kadang-kadang tak faham kriteria apa yang alexa ni nak kan untuk berada di ranking :)

    BalasPadam
  3. Nhe kira masih okey nhe.. dulu blog saya pernah sampai kedudukan seribu lebih di malaysia dan seratus ribu lebih untuk global.. tapi sekarang rank in malaysia sudah tiada.. global pun 11 juta hihihi... semoga semakin baik rank blog YB.. :)
    Blogger Sabah

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.