Pageviews

13 Mei 2015

Bawa Inas ke Klinik Dr Zakaria

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Bawa Inas ke Klinik Dr Zakaria.  Sudah tiga hari Inas dok merengek. Selsema dan batuk-batuk. Nampak seperti tidak teruk. Dibiarkan saja sembuh dan baik dengan sendiri. Kononnya nak bagi antibodi kuat dan teguh.

Tapi tidaklah dibiarkan begitu saja. Pemantauan tetap juga dilakukan, tak boleh main panas banyakkan minum air kosong. Tapi dihentamnya minum ais, air kosong tak nak minum langsung, pantang suam sikit diletaknya ais penuh cawan.

Petang tadi balik rumah, Inas melepek depan tv. Nampak macam okey lah tu. Boleh gelak-gelak lagi. Tapi bila dekat baru perasan ada kesan bintik-bintik merah pada muka dan tangan. Nak kata campak tak juga tapi tak tau lah apa jenis penyakitnya. Tak boleh jadi, kena bawa ke klinik nie...

selfie sementara tunggu ubat

Namun namapun budak-budak, bukannya mahu duduk diam. Melainkan dah tak lalu bergerak sangat.

Di klinik, bukan main lagi ceria. Apa saja soalan yang doktor tanya semuanya Inas jawab dengan tertib. Macam tak percayapun ada juga. Betul ke apa yang dia jawab tu. Tapi Doktor Zakaria nampak macam yakin dan percaya jer dengan jawapan Inas. Kira betul lah tu.

Menurut doktor, bintik-bintik merah tu bukan campak tetapi sejenis alahan. Lega sikit bila dengar penjelasan doktor. Risau juga kot-kot penyakit lain.  Inas dibekalkan dengan ubat demam, selsema, batuk, antibiotik dan losyen calamine untuk disapu pada bintik-bintik merah pada kulitnya.

Inas dengan ubat serasi sangat. Tak perlu paksa. Kalau boleh setiap jam nak makan ubat.

Semoga Inas cepat pulih.
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.