Pageviews

25 Jun 2011

Sekali sekala

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Entah kali keberapa. berkali-kali digerakkan bangun tak nak bangun. Nak cuti cuti dan cuti lagi.  Duduk kat rumah dapat syurga katanya.  Boleh tengok tc ada kartun banyak, lepas tengok kartun tengok cd... ada cerita power rangers ada cerita ultraman taro, ultraman tiga, ultraman dyna dan banyak lagi... Hmmm... ada-ada aje. 

Adakah salah sang ibu atau ayah kerana membiarkan anak-anak dirumah tengok tv dan cd ajer.  Atau kerana suasana di sekolah yang tidak menyenangkan hati.  Kenapa tak cakap betul-betul. Banyak pulak dolak dalih nya.

Setelah menempuh cuti sekolah yang panjang beberapa minggu... mood untuk kesekolah dah semakin menurun.  Mulalah buat cerita bukan bukan.  Ada ka dah tinggal di Seri Iskandar elok elok nak pi sekolah kat Sungai Galah pulak... macam mana?  Apa agaknya yang istimewa kat Sungai Galah dan apa pula kurangnya sekolah di Seri Iskandar.

entahlah anak... dah bermacam-macam helah diberikan untuk tidak pergi sekolah.  Orang lain sekolahnya 5 hari seminggu... dia pula ... 2 atau 3 hari jer seminggu.  Kalau yang penuh pun semasa minggu peperiksaan yang lepas... memang penuh seminggu.  Tu pun... jenuh berperang.

Ada solution?

Ada cadangan?

2 ulasan:

  1. Sungai Galah dia dah biasa...
    xpe xpe, dah biasa nanti leh lupa sungai galah! mane membuatnye!!

    BalasPadam
  2. to cikgu Ri,

    memangnye gitu kan... tetap jatuh lagikan dikenang inikan pula tempat bermain... huhuhu

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.