FOLLOWER

13 Mei 2011

Rancangan tergendala

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,



Rancangan awal yang dibuat secara tiba-tiba, walaupun dah rancang tapi tak sangka menjadi pulak.  Di malam Jumaat yang murni ini, suatu rancangan baru yang hebat telah terlaksana namun hanya separuh jalan.  Kita mampu merancang tetapi takdir yang menentukan.  Sesungguhnya kita manusia dan insan yang lemah dalam membuat keputusan.  Namun kelemahan itu bukanlah halangan untuk kita terus maju tetapi boleh juga dijadikan sebagai panduan di masa hadapan.



sekadar gambar hiasan dan tiada kaitan dengan jalan cerita....isk3
Nak tahu rancangan apa?  Beginilah dipanjangkan cerita, malam ini malam Jumaat ada Majlis Tilawah Al-Quran peringkat Negeri Perak di lansungkan di Pusat Latihan UiTM Kg Gajah Perak.  Sepetang tadi telah terfikir untuk pergi asalnya hanya berdua-duaan sahaja, namun tak sampai hati nak tinggalkan dua permata hati kat rumah... eh! permata hati yang ke-3 tu memang la... kena tinggal kalau berpergian malam2 cenggini.  So... bawaklah mereka berdua itu... belum lagi sampai dah tidur dalam Exora yang luas nih... ye lah... seharian tak tidur. OK.. sampai dah tempat yang dituju... bangunkan mereka dengan kasih mesranya menuju ke tempat makan (makan dulu baru selesa perut di dalam).



Sampai jer ke Dewan Bankuet, deme kata dalam dewan udah penoh... so keme numpang le duduk kat luar bawah khemah... huih anginnya sepoi-sepoi bahasa... ditemani nyamuk-nyamuk yang kelaparan.  Baru jer MB tiba kira-kira jam 9.00 malam... tak dapat nak tengok jelas sebabnya kami dok kat khemah, keter MB tu menuju ke Dewan, so tengok jerlah kat skrin tu hahhh... besar gedabak... alif kata macam tengok wayang... (mana tahu ntahnye... macam le pernah pi panggung wayang!) lantaklah...



Hasrat hati paling tidak dapat lah tengok Qari dari UiTM Perak (wakil Perak Tengah gamaknya) bertarannum kat astaka tu... tapi tak kesampaian, baru jer Imam Besar Masjid Perak Tengah baca doa permulaan, permata hati berdua tu udah buat perangai... sorang lapor yang lagi sorang cari ayah ... pulak!.. Sabor yer anak-anak, ... tak buleh jadik jugak, sampai jer Pegawai Agama berucap... makin kuat lah pulak angin deme tuh... aih... tak bleh jadik cam nih... moh le apaknya kita balik... anak2 udah meragam... karang lagi kuat pulak deme ngaji kat luar nih ngalahkan Qari dan Qariah kat dalam dewan tu pulak... balik lah.... ke Seri Iskandar... adalah 40 minit perjalanan biasa dari Pusat Latihan UiTM ke SIDEC ni... apaknya udah merajuk... ummi?... sambung buat blog nih ha... pas tu dok ngirakan kojer esok ngan hari KOnvo nanti...... Jemputlah datang yer ke PESTA KONVO UiTM PERAK pada 13 dan 14 Mei 2011! Banyak acara menarik yang disediakan.  Aye idak le terlibat secara lansung dengan perancangan pesta tu tapi nak jugak pergi tengok... pasti meriah nyer...



Itulah kesudahannya cerita sebuah rancangan murni yang tergendala di Malam Jumaat... Kome ingat rancangan apa?...



p/s:  Tajuk asal telah ditukar atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.