Pageviews

02 Mac 2011

Apple iPad 2 Malaysia antara kehendak dan keperluan untuk teman setia

Assalamualaikum dan selamat sejahtera 1Malaysia,

Apple iPad 2 di Malaysia antara kehendak dan keperluan.

Apple Inc merupakan sebuah syarikat multinasional Amerika dalam pasaran peralatan elektronik pengguna, perisian komputer, dan komputer peribadi. Produk hardware terkenal yang terbaik keluarkan syarikat Apple merangkumi Macintosh dari komputer, iPod , iPhone dan iPad .


iPad pertama

iPad adailah komputer tablet, diperkenalkan pada Januari 2010, dan dilancarkan pada bulan April, 2010. iPad ini terutama dipasarkan sebagai platform untuk media audio dan visual seperti buku, majalah, filem, muzik, dan permainan, serta web. Dengan beratnya sekitar 680 gram, menjadikan iPad antara smartphone dan komputer riba yang paling kontemporari. iPad menjalankan sistem operasi yang sama dengan iPod Touch dan iPhone .


iPad kedua

iPad 2 adalah generasi berikutnya dari Apple iPad tablet yang dilancarkan pada tahun 2011. iPad 2 lebih ramping, resolusi paparan serupa dengan iPad saat ini, dan lebih ringan serta saiz skrin 10 inci. Khabarnya iPad2 dilancarkan di Malaysia pada 2 Mac 2011.



Harga iPad

Buat masa ni hasil dari pencarian dari google.com harga iPad 2 adalah sekitar RM2300.00 hingga RM4500.00, dijangka antara harga yang termurah di rantau Asia. Mungkin juga kerana dasar yang diperkenalkan oleh kerajaan Malaysia untuk menggalakkan rakyatnya lebih celik IT atau juga kerana tukaran wang.



iPad Kehendak atau keperluan

Pada zaman teknologi maklumat di alaf baru, semua gadget yang berkaitan dengan IT seakan sudah menjadi satu kemestian. Kehendak kepada gadget yang canggih dan terkini adalah kerana mengikut trend terkini dan juga gaya hidup mewah ala-ala zaman moden. Manakala keperluan adalah bagi benda-benda yang perlu dalam hidup seperti untuk kemudahan dalam menguruskan kehidupan mahupun kerja-kerja harian di pejabat.

Jadi, adakah iPad itu satu kehendak atau keperluan? Terpulang kepada kemampuan kewangan dan kebolehan IT serta minat individu ke atas gadget IT yang terkini yang semakin meluas.





*.*

2 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.