Pageviews

17 Januari 2011

AKU INI WANITA

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia

Aku ini wanita!

Macam-macam.  Nak tulis ape yek?  Tulislah apa2 aje asalkan cerita tentang wanita ini yang tak kurang dari 100 perkataan.

Nak cerita atau luahkan perasaan tentang seorang wanita dan ibu?... Tak kan lah nak ceritakan kat sini apa yang kita rasa ...Okeh aye ceritakan yang baik-baik aje.

Wanita tetap wanita, walau setinggi mana ilmunya atau setinggi mana darjatnya atau sekaya mana sekalipun, wanita tetap wanita... jangan dilupakan hakikat itu.

Wanita mempunyai naluri dan perasaan yang halus dan sering dikaitkan dengan sifat sensitif serta suka menangis.  Tangisan dan air mata itu merupakan kekuatan bagi seorang wanita.... dan juga lelaki?... sorri ini bukan segmen lelaki.

Wanita, sekali hatinya terluka dan terguris selamanya akan terasa dan tersimpan... nak kata dendam tak juga.. tetapi satu perasaan seperti hilang kepercayaan dan curiga itu akan terus kekal.

Wanita, semangatnya kuat dan kental sehinggakan ada pepatah yang mengaitkan tangan yang menghayun buaian itu mampu menggoncang dunia.

Tetapi ingat juga... Rasulullah s.a.w pernah bersabda yang antara lain membawa maksud... wanita adalah antara ramai yang menjadi penghuni neraka..., wanita adalah perhiasan dunia....

Itulah antara hasil catatan wanita ini yang telah kehabisan idea dan kekeringan idea... kerana di sampingnya ada si jari runcing yang sedang menunggu untuk menyusu....

sekian adanya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.