FOLLOWER

7 Januari 2010

hari pertama alif ke sekolah... jangan ingat tak boleh...

Nak buat citer apa ni...
alahai... anakku alif
tak tau antara yang betul-betul atau yang main-main
cita-citanya besar... umurnya belum mencecah 4 tahun
dah nak sekolah... ingatkan saja-saja cakap... rupanya memang besar harapannya
walaupun hari ini hari pertama alif ke sekolah
tapi bukan kali pertama
kerana tahun lepas dia pernah ke sekolah sekejap... untuk satu jam barangkali

hari pertama buka sekolah
alif ternampak kawan depan rumah ke sekolah...dia pun nak sekolah juga
umi dan ayah ingat alif saja-saja cakap
rupanya permintaannya tinggi... saban waktu bertanya dan minta nak ke sekolah
umi dan ayah yang tak mengerti
sehinggalah hari ini (7/1/2009), dapat juga alif menjejakkan kakinya ke sekolah
di Tadika Kemas Kg Makmur/Sg Galah....alangkah sukanya dia...

dalam pada itu aye terkenang sahabat sebaya alif.. syafiq (dalam gambar sebelah kiri)
simpati... didoakan semoga syafiq segera sembuh dan boleh pegi sekolah dengan alif

7 ulasan:

  1. comelnya!!!!! rase nak cubit2 je..

    BalasPadam
  2. kenapa dengan kawan alif tu? moga cepat sembuh...

    BalasPadam
  3. salam,

    kalau ke sekolah,
    kena score lah!!

    alif...bakal menjadi pemimpin di kampungnya...

    BalasPadam
  4. to sabariah,
    kalau nakal sangat mmg kena cubit
    ... cubit manja gitu

    to wan anie,
    dengar citer kawan alif jatuh dan cedera kat kaki, sekarang ni kat hospital ipoh... blum pi tengok lagi pun

    to cikgu mat,
    mudah-mudahan bakal jadi pemimpin negara jugak... hehehehe

    BalasPadam
  5. salam,

    mai bawak alif kat pra sksg...
    4 tahun pun kami terima...

    BalasPadam
  6. to cikgu mad,
    alahai cikgu dah daftar kat kemas...
    tunggu tahun depan boleh?

    BalasPadam
  7. Terima kasih tinggalkan jejak di blog baru. Terima kasih sokongan yg berterusan sebelum ini.

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.