Pageviews

06 Mei 2009

Aku dan Bengkel 5S


sarapan pada hari pertama


semasa sesi lawatan jalan-jalan cari gambar, sempat lagi berposing depan tugu... ada yang kata menara... nanti kita semak semula... apa nama yang sebenarnya yek..

ini meja aku sebelum 5S.... sebenarnya memang dah ada 5S, tapi kurang diberi perhatian



Aku...

Dahulunya SU dalam Jawatankuasa 5S PL, tetapi disebabkan beberapa perkara yang agak sukar untuk dijelaskan... jawatan tu dengan sendirinya terlucut... Salah aku juga sebab selalu lambat keluarkan minit mesyuarat...Then, mungkin juga kerana keadaan kesihatan aku ketika itu dan kerana gerakan 5S perlu digerakkan segera, maka aku pasrah juga... walaupun aku tak berapa rela..., tapi tak pe.... Peristiwa itu menyebabkan minat aku kepada projek 5S semakin pudar dan perkara ini mengingatkan aku kepada kata-kata oleh PM Nazri dan aku merasakan aku tergolong dalam golongan itu tanpa aku sedari... golongan apa?... fire burn-out, panjang lebar PM Nazri menjelaskan ia adalah seperti pelita minyak tanah (ada lagi ke sekarang nih) yang dipasang sehingga habis minyak.... dan kemudian apabila hendak dinyalakan semula walaupun dimasukkan minyak yang baru, ia sukar menyala dan kalau menyala pun apinya tak lama ...


tapi tak per dengan adanya Bengkel ini semangat itu (atau sumbu pelita itu) seolah-olah ditukar baru..cuma tak tahulah sampai bila boleh bertahan

Bengkel 5S (5-6/5/2009):

Hari pertama - 5/5/2009 - birthday fatimah, http://www.akuterataibiru.blogspot.com/, lebih kepada sesi pengenalan dan kami didedahkan kepada konsep dan kaedah asas 5S.. tamat agak lewat jugak... jam 5.30 petang.

Hari kedua (6/5/2009 - birthday aku plak...), hari ni lebih mendalam lagi dan lebih banyak suspen... sesi petang lepas rehat tengahari kami dibawa melawat ke sekitar kawasan (jalan-jalan cari gambar)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.