Pageviews

29 Ogos 2014

MADRASAH TAHFIZ PINANG BARU

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Dalam kehidupan kita, kadang-kadang banyak perkara yang kita terlepas pandang.  Sama ada kita tidak perasan, buat tidak kisah atau memang tidak perasan langsung.

Kadang-kadang kita memang pandai bercakap dan pandai bagi arahan kepada orang lain hingga terlupa untuk bercakap dengan diri sendiri dan juga lupa untuk mengarahkan diri.

Baiklah, tanpa berceloteh lebih panjang, berikut adalah petikan e-mail yang diterima.  Catatan berikut adalah copy paste sepenuhnya dari e-mail yang diterima.  Semua catatan berikut dapat memberikan sedikit kesedaran dan keinsafan kepada kita.

--------------------------------------------------------------------------

MADRASAH TAHFIZ PINANG BARU

ZAKAT HANYA 2.5 %, DULU, KINI & SELAMA-LAMANYA


As’salamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,


PER:  MEMOHON SUMBANGAN UNTUK PENGURUSAN KERJA-KERJA MENAMBAK TANAH SETINGGI 6 KAKI SERTA PEMBANBANGUNAN BERUPA BAIK PULIH & UBAH SUAI BANGUNAN YANG SEDIA ADA BAGI MENANGANI MASALAH BANJIR

Dengan segala hormatnya saya ingin merujuk perkara di atas

2. Berhubung dengan perkara di atas dimaklumkan bahawa Madrasah ini yang sudah beroperasi selama 13 tahun dan kini mempunyai 60 pelajar keseluruhannya dari golongan anak yatim, fakir dan miskin. Pihak madrasah terpaksa memohon dana seperti diatas kerana setiap tahun pada musim hujan, madrasah ini akan dilanda banjir. Pihak Madrasah terpaksa berusaha untuk membina bangunan 2 tingkat, dimana tingkat bawa akan dibina untuk dewan, tingkat atas untuk asrama dan menambun tanah di kawasan-kawasan yang amat memerlukan.

3. Sehubungan itu pihak madrasah dengan rendah diri memohon sebarang sumbangan ikhlas dari pihak muslimin/muslimat samada berupa WANG ZAKAT (Simpanan, Perniagaan, Saham, KWSP, Emas & Perak atau lain-lain jenis ZAKAT) / KIFARAT / FIDYAH / DERMA / SEDEKAH / WAKAF (perkakasan/peralatan) ataupun lain-lain sumbangan berbentuk kebendaan untuk tujuan diatas.

4. Oleh itu sebarang sumbangan ikhlas mengikut kemampuan muslimin/muslimat bolehlah dimasukkan terus ke akaun CIMB Islamic Berhad kami diatas nama;

“MADRASAH TAHFIZ PINANG BARU”
NO. AKAUN 8601 76 3713 (CIMB BANK)

lain-lain sumbangan berbentuk kebendaan boleh dihantar terus ke alamat seperti dibawah.

5. Akhir sekali diucapkan jutaan terima kasih dan pihak kami mohon doa yang berpanjangan dari muslimin/muslimat. Semoga Allah S.W.T membalas jasa baik muslimin/muslimat dan menambahkan rezeki yang berkat diatas keprihatinan muslimin/muslimat terhadap mereka yang memerlukan dan pihak kami amat menghargai sumbangan tersebut.

Sekian. Terima kasih.

Yang ikhlas,

Juhari Mat Rani

HAJI JUHARI BIN MAT RANI
Mudir Madrasah Tahfiz Pinang Baru

Kampong Pinang Baru, Bukit Besi, Dungun,
23200, Terengganu Darul Iman
No. Tel. : 013 986 2660, No. Faks: 09 838 9052,

MAIDAM 09 630 3030, Balai Polis 09 833 7222, POS (M) 09 833 7030,
Pej. Daerah 09 848 1616

--------------------------------------------------------------------------

4 ulasan:

  1. Terima kasih berkongsi perkongsian untuk tambah saham akhirat yang baik.

    PS: Jemput join segmen saya buat kawan-kawan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga bermanfaat.
      Sedang mengumpul idea untuk segmen anjuran tuan BM. Terima kasih.

      Padam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.