Pageviews

01 Julai 2016

Lebuh raya utama dijangka sesak

Lebuh raya utama dijangka sesak



Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Lebuh raya utama dijangka sesak mulai hari ini, berikutan cuti perayaan Hari Raya Aidilfitri yang bakal tiba tidak berapa lama lagi.  Tunggu sahaja pengumuman oleh penyimpan mohon besar pada Isnin malam.  Apakah kita akan menyambut hari raya pada hari Selasa atau Rabu.  Macam suspen jer.

Baiklah seterusnya kita baca dulu berita yang disediakan untuk entri kali ini.

KUALA LUMPUR, Jumaat – Aliran trafik di beberapa lebuh raya utama kelihatan lancar pagi ini, namun dijangka mulai sesak pada sebelah petang.

Jurucakap Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) berkata, aliran trafik di lebuh raya utama termasuk Lebuhraya Pantai Timur (LPT) 1 dan 2 masih lagi terkawal.

“Bagaimanapun, aliran trafik dijangka bertambah pada petang ini berikutan peningkatan jumlah warga kota meninggalkan ibu negara untuk pulang ke kampung halaman masing-masing bagi menyambut Aidilfitri,” katanya.

Beliau berkata, beberapa kawasan di LPT dijangka mengalami kesesakan dengan trafik bergerak perlahan petang ini di lebuh raya itu.

“Trafik dijangka akan bergerak perlahan dari Slim River menuju ke Sungkai, Plaza Tol Gombak ke pantai timur dan dari Tol Duta menghala ke utara,” katanya.

Orang ramai boleh mendapatkan maklumat trafik terkini menerusi talian bebas tol Plusline di 1800-88-0000 dan laman Twitter di www.twitter.com/plustrafik atau talian LLM di 1800-88-7752 serta laman Twitter di www.twitter.com/llminfotrafik.-

20140131-msh
Sumber berita ini disalin semula dari laman ismaweb.net.

Justeru untuk mengelakkan daripada terperangkap dalam kesesakan lalu lintas, pastikan laluan yang anda pilih adalah betul dan pada masa yang sesuai.

Pastikan juga kenderaan dalam keadaan baik dan selamat digunakan untuk perjalanan jauh yang bakal mengundang tempoh masa yang luar biasa.  Dapatkan panduan lengkap penjagaan kereta di sini (klik jer).


Sementara itu, terima kasih sudi baca entri ini Lebuh raya utama dijangka sesak

3 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.