Pageviews

23 Mei 2016

Sepi Itu Anugerah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Sepi itu anugerah


Aku yang sepi
aku yang sengaja begini
Sesekali selesa sendiri
menyepikan diri

Aku kini begini
biarkan aku seketika
mengukur khilaf
dalam diri sendiri

Aku yang menyepi
Aku yang berlari
Mencari erti diri
Mengenal mehnah diri
Mengusir resah layar lara
Memupuk kembali jati diri
Menjadi insani sejati
Menuju hidup penuh maknawi
Biar mati kelak meninggalkan yang baik untuk dikenang
Agar berkat sepanjang zaman seluruh pusaka

sepi itu indah
sepi itu anugerah
sepi itu rindu
sepi itu salam



nukilan: Yangbaik | 21 Mei 2016, 10:35 mlm

posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.