Pageviews

02 Februari 2016

Aku bukan yang terbaik

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Aku bukan yang terbaik


Setiap orang pasti mengalami situasi yang sama walaupun tidak serupa.
Kita sedaya upaya melaksanakan tugasan yang diberikan dengan sehabis baik walaupun selalu tidak menjadi.
Kita belajar dari kesilapan lalu.
Kita bertanya untuk mendapatkan kepastian.
Kita berguru pada yang kita rasakan dia tahu.

Tetapi kita akan disalah anggap.
Atau semua anggapan itu hanya mainan perasaan kita?
Tidak pasti.

Pasti kedengaran suara-suara harmoni yang merdu lagi gemersik.
Mengusik manja seolahnya kita ini mahu tunjuk pandai.

Sedih.
Kerana dalam proses kita belajar untuk menjadi yang terbaik.
Kita dilihat sebagai hendak menunjuk.

Aku bukan yang terbaik
Aku bukan yang terbaik

Aku bukan yang terbaik
namun aku selalu belajar
untuk memberikan yang terbaik
dan untuk menjadi yang terbaik


Sekian adanya.  Terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca entri Aku bukan yang terbaik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.