FOLLOWER

30 Oktober 2015

Kehidupan Tanpa Manfaat Amat Menakutkan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Kehidupan Tanpa Manfaat Amat Menakutkan


Bagaimana hendak dimulakan tinta ini berbicara sedangkan diri sendiri selalu juga alpa dan lalai. Peringatan ini biarpun pedih untuk diterima tetapi harus dikeluarkan agar diri dan jiwa ini sentiasa di dalam perlindunganNya.  Sesekali kita harus juga memberikan kebaikan walaupun tidak kepada orang lain kepada diri sendiri.  Berbuat baik kepada diri sendiri dengan sentiasa mengingati kejahilan yang pernah kita lakukan kemudian perbaiki diri dan muhasabah diri.  Semoga kita tidak terus mengulangi kesilapan yang sama.

Semoga pada hari yang menjadi Penghulu segala hari ini, kita terus berbuat baik dan saling mengingatkan untuk berbuat baik.

Pesona Solat Tahajud.  Gambar Hiasan.

Salah satu bentuk kelalaianmu terhadap dirimu sendiri adalah Anda berpaling dari Allah, yaitu saat Anda melihat sesuatu yang dimurkai oleh-Nya, lalu Anda berlalu begitu saja tanpa melakukan amar ma'ruf nahi munkar karena takut kepada orang yang tidak bisa memberikan manfaat maupun mudharat bagi Anda.  (Abu Abdurrahman al-'Umari az-Zahid)

1 ulasan:

  1. sembang hari kedua...jom

    http://sweetyzhanieyz83.blogspot.my/2015/10/jom-sembang-blogger-hari-2-bersama-44.html

    Betul tu kak....kunci ketakutan adalah sentiasa berlindung kepada Allah...InsyaAllah...ketenangan terindah bakal menemai kita

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.