Pageviews

23 April 2015

Bagaimana mendapatkan kekuatan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Bagaimana mendapatkan kekuatan


Bagaimana hendak dimulakan hari yang penuh dengan cabaran.  Setiap hari ada saja cabaran. Setiap cabaran yang kita tempuhi itu secara tidak langsung memberikan kita kekuatan... sedikit demi sedikit. Kita kadang-kadang tidak sedar ada di antara cabaran itu hanya kecil sahaja tetapi mampu mengubah cara kita berfikir dan bertindak.  Ada sebahagian pula cabaran dilihat sebagai terlalu besar tetapi tiada tindakan yang diambil... mungkin juga kerana terlalu sukar untuk dihadapi.

Jam tangan Guess 

gambar hiasan

Jam tangan berjenama, contohnya Guess pastinya menjadi sebahagian daripada kekuatan untuk kita. Untuk mendapatkan jam tangan berjenama yang asli pada segelintir orang mungkin tidak sukar tetapi agak sukar bagi kita yang kurang berkemampuan.  Dengan sumber kewangan yang terhad terpaksa dibahagikan kepada beberapa bahagian, mana mungkin kita mampu memiliki jam tangan berjenama asli.

Walaupun jam tangan itu hanya sebagai kekuatan untuk kita di dunia, kita tidak seharusnya leka dengan kekuatan yang wajib kita tempuhi untuk mendapatk kebaikan di akhirat sana... suatu tempat yang abadi tanpa pengakhiran.  Kekuatan kita yang abadi adalah doa, ikhtiar dan tawakkal.

Semoga kita beroleh kekuatan dan kemenangan.


1 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.