Pageviews

06 Januari 2015

Layan Drama Satu Hari

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Satu hari




Malam ni layan drama Melayu di TV9, Satu Hari. Entah episod keberapa. Jarang sangat dapat tengok drama sekarang nie. Kalau tidak kerana layan kartun dengan anak-anak, ada urusan lain, memasak, mengemas atau shopping. :P

Sesekali dapat tengok drama Melayu memang mengasyikkan. Walaupun jalan ceritanya tidak berapa faham sebab dah tengok di pertengahan, tetapi boleh agak sikit-sikit jalan cerita yang dah terlepas. Kita kan pandai serkap jarang. Kalau kena tu kira untung kalau tidak kena tiada rugi apa-apapun, sekadar drama saja.

Apa yang boleh dikatakan adalah apa saja keputusan yang kita buat tidak semua orang mampu memahaminya. Untuk itu penting untuk jujur dan berterus-terang mengenai keputusan yang diambil. Sama ada kita yang tersilap atau tidak itu semua sudah berlaku. Apa yang penting jaga hati ibu bapa dalam membuat keputusan. Supaya hidup kita tidak susah di kemudian hari.

Seperti biasa juga, tumpuan kepada drama tidak dapat diberikan sepenuhnya. Kena layan anak-anak bercakap, makan dan bermain.

Satu hari dah jadi cerita satu malam pula. Hilang nak cerita drama Satu Hari jadi cerita kisah anak-anak pula. Dah lari konsep pula.

Bila sempat kita lihat perkembangan seterusnya.

~(@^_^@)~

posted from Bloggeroid

2 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.