FOLLOWER

10 Julai 2014

Jangan ikut belakang LORI

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Jangan ikut belakang LORI


Kenapa tidak boleh ikut belakang lori?  
Jangan ikut belakang lori yang sedang bergerak pada jarak yang sangat dekat atau jangan rapat sangat dengan belakang lori yang sedang bergerak.

Tak perlu tanya kenapa sebab... sesiapapun sudah tahu kesan dan akibat ikut lori dekat sangat.

Tahu kan kesannya.  Atau pura-pura tidak tahu sebab nak cepat sangat ... kejar masa untuk thumb-print atau KPW.

Okey kepada yang masih tidak berapa nak faham kenapa saya kata jangan! jangan! jangan! ikut lori dekat sangat... sebabnya pertama lori tu BESAR dan awak tidak akan nampak apa yang berlaku di depannya sama ada kenderaan depan lori atau keadaan jalan di hadapan lori itu.  Bila tiba-tiba lori berhenti... macam mana awak tahu kalau dah nak jadi?

So!!! berhati-hati yer. 

Jangan sesekali nak berlumba dengan lori.  

Kancil, Rusa, Kenari, Kelisa, Viva atau EGO... ingat bila lori berhenti mengejut di depan anda... pasti anda terkejut besar dan tidak sempat buat apa-apa.... masa itu... saya tidak sanggup nak teruskan lagi....cukuplah 

Ingat yer.... tolonglah jangan ikut dekat sangat belakang lori... seboleh-bolehnya jauhkan jarak anda dengan lori.  Please!!!

Sekian. 

Tiada gambar?
Memang tiada gambar sebab saya tiada gambar belakang lori
dan tiada gambar kemalangan kenderaan dibelakang lori.

Ajer nyer yer...

6 ulasan:

  1. Betol tu akak...mana lori tu nampak kita...seram cik akak kalau ada lori tau..dah besar nak mampus..bawa pon macam dia je punya jalan..hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. lori yang salah ke pemandunya yang salah? hehehe sekadar bertanya :P

      Padam
  2. fyna kalau drive pun seram je ikut belakang lori walaupun jauh dan jarak yang selamat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fyna ikut lori hantu ke yang seram tu ???

      Padam
  3. bas, lori... memang uncle elak!

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu je ke yang dielak... bukan basikal pun uncle elak juga... pejalan kaki bagaimana pula? :D

      Padam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.