Pageviews

02 Mei 2014

Rangking Alexa 2.5.2014

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Masih belum terlewat rasanya untuk mengucapkan Selamat Hari Pekerja kepada semua warga kerja di Malaysia.  Hari ini dah masuk 2 Mei 2014 baru teringat ada janji yang belum ditunaikan iaitu janji kepada diri sendiri untuk mengeluarkan entri berkaitan Rank Alexa setiap hujung bulan.  Memandangkan pada 30 April 2014 YANGBAIK telah terlupa maka entri berkenaan dibawa ke hari ini 2 Mei 2014.

Global Rank:  298,000
Links in:  236
Rank in Malaysia:  2,542 (rujuk gambar di bawah)
Sumber:  rujuk SINI

Rank terdahulu rujuk SINI

Nampaknya Rank untuk global bertambah baik, malangnya Rank di Malaysia jatuh agak teruk juga berbanding dengan Rank bulan lepas.  Perlu berusaha lebih untuk mendapatkan Rank yang lebih baik. Walaupun itu semua pasang surut dalam dunia blogging, Rank blog tetap memainkan peranan penting dalam memberi makna kepada sesuatu blog.

Kepada blogger yang belum lagi memasang widget Alexa Rank, sila rujuk SINI.  Banyak tips dan nasihat berkaitan blogger boleh didapati dari blogger ini.


Bagi blog yang bagus semakin rendah kadar 'bounce rate' lagi baik.  Kerana 'bounce rate' memberi kesan kepada blog itu sendiri.  Untuk rekod peribadi di blog YANGBAIK, kadar 'bounce rate' di blog ini sekarang sudah semakin baik walaupun tidaklah baik sangat berbanding kadar pada awal perkenalan dengan Alexa Rank.

Pastinya setiap perubahan dan penambahbaikan ada kaitan dengan kerajinan mengeluarkan entri terbaik serta sokongan daripada pembaca dan pengunjung setia serta pengunjung baru.  Terima kasih kepada semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
yangbaik.blogspot.com | suka duka pentas dunia
#doauntukMH370



$$$

4 ulasan:

  1. tahniah dah ranking bawah 300K, blog saya masih jauh lagi..tengah berusaaha keras, tuk turunkan angka

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih... semua itu atas usaha dan tunjuk ajar dari Rakan Blogger juga :D

      Padam
  2. tahniah rank semakin baik dan mudahan semakin baik lagi kan datang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih... in sha Allah akan terus berusaha untuk mendapatkan hasil yang lebih baik...

      Padam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.