Pageviews

14 Februari 2014

Di saat aku bertelekung

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Di saat aku bertelekung
Sejurus wuduk aminkan doa 
Kain Selubung membalut tubuh
Makenah putih penuh makna bagi wanita
Buat solat lima waktu

Di saat aku bertelekung
Sejurus iqamat sayup kedengaran
Persis bisikan restu Ilahi
Seluruh tubuh berdiri kaku
Desiran ombak berlagu sayu

Di saat aku bertelekung
Sejurus takbiratul ihram pemula acara
Hati sayu menghadap Ilahi
Seluruh jasad seakan kaku
Mengharap belas pada Yang Satu

Di saat aku bertelekung
Bermula bicara dalam kalbu
Mengharap kasih pada Yang Satu
Menghimpun kudrat seluruh jasad
Melarikan dari dari duniawi

Di saat aku bertelekung 
Hati dan niat menjadi satu
Menyerah seluruh jasad hidup dan mati pada Yang Satu

Di saat aku bertelekung


Nukilan:  yangbaik, 14/2/2014, 14:45


suka duka pentas dunia
yangbaik.blogspot.com


$$$

4 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.