Pageviews

31 Januari 2014

Bekerja pada hari cuti umum sempena Tahun Baru Cina

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Corak ini merupakan corak ke-11 bagi tahun 2014.
Telah beberapa hari dihasilkan
hari ini baru berjaya diterbitkan untuk tatapan umum.


Selamat bercuti sempena Tahun Baru Cina.  Kebetulan pula tahun ini TBC jatuh pada hari Jumaat, menjadikan cuti untuk hujung minggu kali ini bertambah kepada 3 hari.  

Namun tidak semestinya 3 hari itu hari cuti buat semua kerana bagi sebahagian daripada kami terpaksa bekerja pada hujung minggu ini.  Termasuklah aye dan rakan-rakan sepejabat.  Bezanya pada hari cuti ini kali tidaklah perlu bergelut berebut trafik dengan bas sekolah, cikgu atau ibu-bapa yang hantar anak ke sekolah.  Tak perlu juga kejar thumb-print kerana masuk jam berapapun tidak menjadi soal.  Asal masuk pejabat dapat siapkan kerja apa yang patut sudah cukup bagus.  Yang bagusnya pada hari cuti sebegini tidak banyak gangguan seperti deringan telefon atau pelanggan yang datang bertamu.

Disebabkan kami tidak menyambut CNY maka tidaklah terasa sangat kesedihan terpaksa bekerja.  Cuma kasihan kepada anak-anak terpaksa ditinggalkan di rumah.  

Selamat bercuti dan selamat bertugas kepada semua.

Apapun aktiviti anda hari ini... semoga yang terbaik buat anda.  Berhati-hati di jalan raya.  Pastikan kesihatan dan kebajikan keluarga terpelihara.



suka duka pentas dunia





$$$



3 ulasan:

  1. to syira, memang tak dpt enjoy sangat2 tetapi demi tugas kan...

    BalasPadam
  2. to ayu, akak dah join segmen ayu... terima kasih atas jemputan...

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.