FOLLOWER

17 Jun 2013

Sambutan Hari Bapa di Restoran Nasi Ayam Fuziah Seri Iskandar

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Agak lama juga tidak ke restoran Nasi Ayam Fuziah (Bazar Bulat) di Bandar U, Seri Iskandar.  Semasa awal pembukaannya sering juga ke sana pekena nasi goreng ayam, sedap!!!  Bila dah berpindah berhampiran restoran resepi rahsia... agak lama juga tunggu momentum untuk singgah.

Hanya beberapa hari lepas teringin pula nak makan di sana, tambahan pula kini restoran berkenaan buka dari pagi dengan menu biasa seperti Nasi Lemak, Mee Rebus, Pasembor, Mee Goreng Mamak dan roti canai.  Nasi ayam mula beroperasi mulai jam 12.00 tengahari.  Jadilah dulu untuk sarapan pagi terutama di hujung minggu yang sentiasa menjanjikan periuk belanga dan senduk segala galanya disimpan bersih.

Bila ke Restoran Nasi Ayam Fuziah, tidak sah bawa satu keluarga.  Memang kena bawa.  Harus ada pesanan makan dan minum untuk semua orang.  Didahului dengan anak-anak dan diikuti dengan umi dan ayah.

Setelah pesanan dibuat, sementara menantikan makanan di bawa ke meja apa kata kita bergambar dulu. Cheese.


Selamat Hari Ayah.  Tiga hero dalam keluarga  -  Ayah, Alif dan Abid.

Giliran Dina pula nak bergambar.  Eh... kenapa senyum macam tu?  Apa-apa aje lah

Yang ini satu.  Dah elok-elok senyum tiba-tiba melarikan muka pula.  Tak mahu tangkap gambar katanya.

Dan, yang ini adalah penulis blog ini.  Gambar ini ditangkap oleh anak lelakinya bernama Alif.  Mengapa hitam putih pula.  Biarlah lain sikit.... kan?

Dah selesai berposing, air minuman pun sampai.  Jom minum dulu.

Eh... tiada pula gambar minuman.  Kenapa tak tangkap?  Tak sempat sampai jer, memasing lepas baca Bismillah terus minum.  Tak sempat umi nak tangkap gambar.  

Tak apalah nanti kita kongsi gambar makanan pula, itupun yang sempat ditangkap.

Mee Rebus untuk umi berkongsi dengan Inas.  Gambar ni blurr skit berebut hp dengan Alif.

Pasembor untuk ayah.

Makanan lain ... roti canai dan mee goreng tak sempat nak tangkap gambarnya umi nak makan dan berebut pula dengan ayah nak jaga Abid.

Lepas ni nak datang tengahari atau petang sikit nak makan nasi goreng ayam... adakah rasanya masih sama.

Restoran Nasi Ayam Fuziah tetap di hati
Nasi ayam terbaik sedap tak terperi
Kekalkan kualiti dan kuantiti


Pelanggan datang pasti puas hati
.

3 ulasan:

  1. selamat hari bapa pada encik suami. mesti meriahlah sambut kat sini sekeluarga.

    BalasPadam
  2. Nampak sedap pasembor tu. Di tempat ciklaili susah nak jumpamm

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.