FOLLOWER

13 Disember 2012

Naiknya harga makanan

As salam,


Bukan gambar ini yang menyebabkan naiknya harga makanan sebaliknya ada sebab-sebab lain.

Antara penyebab kenaikan harga makanan adalah kerana kenaikan harga minyak, kenaikan bahan mentah, kenaikan kos sara hidup dan semuanya ada kaitan antara satu sama lain.

Walaupun bukan kehendak kita (pembeli/pengguna) tetapi semuanya adalah kerana kehendak peniaga.


Aku tidak suka menjadi seorang pedagang budak. Akan tetapi, menjadi pedagang budak lebih aku sukai daripada aku menimbun bahan makanan sambil menunggu naiknya harga yang memberatkan sesama muslim.
(Yazid bin Maisaroh)

5 ulasan:

  1. Salam kak...

    Biasanya memang macam tu... Kadang2 sampai tak masuk akal pula bila difikirkan sebab2 yang menyebabkan harga makanan naik... (^_____^)V

    BalasPadam
  2. Sis Nad,

    Memang tak patut pun, gaji naik nak beli macam2 bukan makanan jer..

    BalasPadam
  3. kadang2 kenaikan harga petrol dan makanan tak munasabah, lebih pada ambil kesempatan,

    BalasPadam
  4. Denaihati,

    Mereka ambil kesempatan untuk mengaut untung, kita yang jadi mangsa

    BalasPadam
  5. nilai duit kecik sangat. kadang2 rasa macam malas nk membeli kehendak, lebih kepada keperluan je sekarang -_-

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...