Pageviews

30 Jun 2012

Pagi Sabtu Terakhir di Bulan Jun

As salam,


gambar lama ... sekadar hiasan


Satu pagi yang indah dan damai, selesai menguruskan rumahtangga terlintas di hati hendak bersarapan di luar.  Maka bersiaplah seluruh ahli keluarga untuk keluar dengan segala jenis macam persiapan seperti botol susu, air masak, sapu tangan termasuk beg ben-10 diisi dengan kertas dan warna pensil 24 batang (macam nak jalan jauh jer) dan tidak lupa juga 'Big Green Bag', hari ini hari Sabtu.

Hasrat hati nak bersarapan di Warung Lesung Batu, disitu terdapat menu yang menarik kesukaan kami sekeluarga antaranya lontong, soto, nasi dagang sesekali ada nasi kerabu dan banyak lagi.  Sayangnya hari ini warung itu 'tertutup' pula.  Memang dah agak kerana kebiasaannya hari Sabtu warung itu ditutup tetapi pernah juga terjumpa warung itu dibuka.  Tak mengapa masih banyak tempat makan di Seri Iskandar.

Lalu bergerak pula kami ke Cafe Jhintan Manis.  Pernah singgah di situ sekali pada waktu petang.  Menunya menarik ada campuran barat dan tempatan dan yang paling menarik ada menu ubi kayu rebus... sukanya.  Namun agak mengecewakan kerana cafe itu juga ditutup.  Kenapa yer?

Agaknya pagi tadi masa keluar rumah semua orang mula dengan langkah kiri.  Huhuhu... bukan salah mereka ....banyak lagi tempat makan.

Seperti biasanya destinasi terakhir adalah Restoren D'mawi.  Menu biasa-biasa lontong, nasi impit, kuew teow goreng dan nasi lemak.  Boleh lah...

Selesai menjamu selera.... ayuh kita shopping!!!!!
Barang dapur jer.... itupun dah mencecah seratus lebih... belum penuh troli lagi, kalau penuh... mahu tiga ratus kot...

habis shopping.... balik lerrrr.

1 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.