FOLLOWER

16 Jun 2012

Madu tidak semestinya manis

As salam


Sekali lagi nak berkongsi cerita dan pengalaman.  Yangbaik ni... hari memang dah kemaruk menulis maklumlah dah lama tak menulis... jadi tiab-tiba ideanya datang mencurah-curah pulak.


Beginilah, kita biasa diajukan dengan situasi bahawa yang ada madu itu manis.  Eh, tak semua yer.  Tak per.

Ceritanya macam ni, sekarang ni memang musim mengidam makan nangka kot.  Asal jumpa jer nangka mesti beli tambahan kalau nangka madu.  Tadi yangbaik terserempak dengan nangka madu... belilah.

Balik rumah, terus basuh.  Ingat nak makan dalam kereta... tapi tak basuh lagi... kot2 tercemar pulak.  Sabar jerlah... Lepas basuh terus makan.... Eh.... nangka madu tapi rasanya tawar pulak berbanding nangka biasa yang lebih manis...

Macam mana tu...?  tak per asal dapat makan nangka jadilah... bila dah bersalin kelak kan ke lama tak boleh makan nangka, so sementara boleh makan ni makan jer.  Bila masa nak minum air gula kelak... berhenti dulu makan manis... hikhikhik

2 ulasan:

  1. uwaaaaaaaaaaaaa tetiba dni lak teringin nak makan nangka :'( nak gak... dah 7bulan ni xpenah sekali pun pekena nangka

    BalasPadam
  2. dni???!!!... datang le ke Perak, di pasar malam banyak, kalau nak pos busuk pulak

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...